PARTNER PORTALU

2018 dobry dla Atal: 2420 lokali zakontraktowanych w ciągu roku

Atal w 2018 roku zakontraktował 2420 lokali. Najwięcej umów deweloperskich podpisano we Wrocławiu, Łodzi i Warszawie. Spółka zakłada, że w 2019 roku sprzedaż pozostanie na wysokim poziomie.

Autor: housemarket.pl 03 stycznia 2019 11:15

- W grudniu 2018 roku widać wyraźny wzrost kontraktacji, który jest efektem poszerzenia oferty w ostatnich miesiącach ubiegłego roku. Uruchomiliśmy wówczas sprzedaż wielu nowych inwestycji w całej Polsce. Przeciągające się procedury w urzędach wyraźnie wpłynęły na rozpoczęcie nowych budów. Liczymy, że w bieżącym roku rynek pod względem administracyjnym będzie bardziej przewidywalny. Dalszej stabilizacji powinny ulec również koszty materiałów budowlanych, jak i wykonawstwa. W 2019 roku przewidujemy, że sprzedaż pozostanie na wysokim poziomie – analogicznym do wyniku z roku poprzedniego - mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atal. 

Atal od stycznia do września 2018 roku wygenerował skonsolidowane przychody na poziomie 878,5 mln zł, co oznacza wzrost o 36 proc. rok do roku. W tym samym okresie sprawozdawczym spółka wypracowała 166,7 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, czyli o ponad 26 proc. więcej niż przed rokiem. Marża brutto ze sprzedaży od stycznia do września 2018 wyniosła 27 proc., natomiast w trzecim kwartale 2018 24 proc. Marża netto w I-III kw. 2018 to 20 proc., a w Q3 2018 17 proc. 

Spółka narastająco po trzech kwartałach 2018 roku przekazała 2305 lokali mieszkalnych i usługowych, czyli o ponad 36 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Najwięcej lokali zostało wydanych w Warszawie (618), Krakowie (607), Wrocławiu (467) oraz Łodzi (281), Poznaniu (123), Trójmieście (123) oraz Katowicach (86).

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku Atal nabył 14 gruntów w Trójmieście, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Warszawie i na Śląsku za łączną kwotę ok. 135 mln zł. Zsumowany PUM tych gruntów to ok. 166 tys. mkw. Oznacza to koszt zakupu mkw. PUM na poziomie 812 zł. W całym zeszłym roku Atal wydał na zakup nowych gruntów ponad 232,3 mln złotych, co stanowiło rekordowy wynik w historii firmy.

W trakcie trzech kwartałów 2018 roku Atal wprowadził do sprzedaży w sumie 17 projektów z ponad 2812 lokalami – w Łodzi Pomorska Park III oraz Apartamenty Drewnowska 43 II, w Trójmieście Przystań Letnica I i Modern Tower w Gdyni, we Wrocławiu I etap Krakowskiej 37 oraz kolejne etapy (III-IV) Nowego Miasta Różanka, w Krakowie Atal Kliny Zacisze I, II A i B oraz czwarty etap Atal Residence Zabłocie czy Bagry Park Lokale Inwestycyjne, w Katowicach I i II etap osiedla Nowy Brynów, w Poznaniu natomiast I i II etap Milczańska Apartamenty oraz Rezydencja Chwaliszewo, w Warszawie zaś III etap Osiedla Warszawa.

W lipcu 2018 roku Atal wypłacił dywidendę w wysokości 3,54 zł na walor, czyli w sumie ok. 137 mln zł, co stanowi 80 proc. wyniku netto Grupy. W 2017 roku Atal wypłacił dywidendę w wysokości 1,68 zł na akcję, co łącznie dało kwotę 65 mln zł. Rok wcześniej spółka wypłaciła inwestorom 23,6 mln zł dywidendy. W kolejnych latach dywidenda wynosić będzie między 70 proc. a 100 proc. zysku netto za dany rok obrotowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.