PARTNER PORTALU

Archicom na sprzedażowej fali

Archicom pobił własny rekord w kwartalnej sprzedaży. Deweloper sprzedał w pierwszym kwartale 2017 roku 366 lokali - o ponad 70 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedzającego.

Autor: HouseMarket.pl 30 maja 2017 09:19

– W pierwszym kwartale 2017 r. osiągnęliśmy znakomity wynik i sprzedaliśmy aż 366 lokali, czyli o ponad 70 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 r. Klienci doceniają naszą zdywersyfikowaną ofertą mieszkaniową, którą opieramy na sprawdzonych, funkcjonalnych układach mieszkań oraz starannie zaplanowanym zagospodarowaniu terenów wokół inwestycji – mówi Dorota Jarodzka-Śródka, prezes zarządu Archicom. – W osiąganiu coraz lepszych wyników sprzedaży w dalszym ciągu sprzyjają nam warunki rynkowe i duża dostępność kredytów. Mamy silne podstawy do optymizmu i zamierzamy w tym roku sprzedać 1,2 tys. mieszkań – dodaje prezes.

Przychody Grupy wyniosły 50,9 mln zł i były wyższe o prawie 418 proc. od 9,8 mln zł osiągniętych w I kw. 2016 r. Istotny wpływ na tak dynamiczny wzrost wartości przychodów miała duża liczba przekazań w I kw. 2017 r., w którym klucze do swoich mieszkań odebrało 167 klientów. Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 21,9 proc. i była niższa o prawie 20 pkt proc. od marży brutto osiągniętej w I kw. 2016 r. Marża brutto ze sprzedaży w pojedynczych kwartałach może podlegać istotnym wahaniom ze względu na różnice w marżach na poszczególnych lokalach mieszkalnych. Taka sytuacja miała miejsce zarówno w I kwartale 2016 r. kiedy to marża była bardzo wysoka – 41,8 proc. jak i w I kwartale 2017 r. – marża 21,9 proc. podczas gdy marża brutto ze sprzedaży w całym 2016 roku wyniosła 27,8 proc. W kolejnych kwartałach Zarząd spodziewa się wzrostu marży brutto ze sprzedaży. Grupa wypracowała w I kw. 2017 r. 2,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost wobec I kw. 2016 r., który został zakończony stratą netto na poziomie 0,8 mln zł. Podobnie jak w roku 2016 Grupa spodziewa się dużej ilości przekazań w IV kwartale i tym samym istotnego wpływu ostatnich 3 miesięcy roku na przychody i osiągane zyski. Taka sytuacja jest wynikiem harmonogramu realizacji inwestycji deweloperskich przez Grupę Archicom.

W pierwszym kwartale 2017 r. klienci tradycyjnie najchętniej wybierali mieszkania na osiedlu społecznym - Olimpia Port, na którym w pierwszych trzech miesiącach roku sprzedano ponad 90 mieszkań. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również wieloetapowe projekty: Cztery Pory Roku, Róża Wiatrów czy Księżno.

– Nasze przychody dynamicznie wzrosły, co było efektem dużej liczby przekazań mieszkań w I kw. 2017 r. Klienci odebrali w tym czasie 167 mieszkań, a naszym celem jest przekazanie w całym roku łącznie ok. 900 mieszkań – mówi Rafał Jarodzki, Wiceprezes Archicom. – Chcemy się dalej rozwijać i zwiększać skalę naszej działalności, zarówno we Wrocławiu, jak i w innych miastach. Nasz bank ziemi umożliwia budowę blisko 4 tys. mieszkań – dodaje.

Rosnąca oferta mieszkań

Archicom oferuje swoim klientom zakup mieszkania na jednym z kilkunastu projektów mieszkaniowych zlokalizowanych w najpopularniejszych dzielnicach Wrocławia. W ofercie na 30 kwietnia 2017 r. znajdowało się ponad 1,4 tys. lokali, a deweloper zamierza w tym roku wprowadzić do sprzedaży łącznie około 1,5 tys. mieszkań. W I kw. do oferty trafiło 140 lokali w ramach inwestycji Cztery Pory Roku i Olimpia Port, a w kwietniu rozpoczęto sprzedaż 210 mieszkań w inwestycji Księżno.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych