PARTNER PORTALU

Archicom na sprzedażowej fali

Archicom pobił własny rekord w kwartalnej sprzedaży. Deweloper sprzedał w pierwszym kwartale 2017 roku 366 lokali - o ponad 70 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedzającego.

Autor: HouseMarket.pl 30 maja 2017 09:19

– W pierwszym kwartale 2017 r. osiągnęliśmy znakomity wynik i sprzedaliśmy aż 366 lokali, czyli o ponad 70 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 r. Klienci doceniają naszą zdywersyfikowaną ofertą mieszkaniową, którą opieramy na sprawdzonych, funkcjonalnych układach mieszkań oraz starannie zaplanowanym zagospodarowaniu terenów wokół inwestycji – mówi Dorota Jarodzka-Śródka, prezes zarządu Archicom. – W osiąganiu coraz lepszych wyników sprzedaży w dalszym ciągu sprzyjają nam warunki rynkowe i duża dostępność kredytów. Mamy silne podstawy do optymizmu i zamierzamy w tym roku sprzedać 1,2 tys. mieszkań – dodaje prezes.

Przychody Grupy wyniosły 50,9 mln zł i były wyższe o prawie 418 proc. od 9,8 mln zł osiągniętych w I kw. 2016 r. Istotny wpływ na tak dynamiczny wzrost wartości przychodów miała duża liczba przekazań w I kw. 2017 r., w którym klucze do swoich mieszkań odebrało 167 klientów. Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 21,9 proc. i była niższa o prawie 20 pkt proc. od marży brutto osiągniętej w I kw. 2016 r. Marża brutto ze sprzedaży w pojedynczych kwartałach może podlegać istotnym wahaniom ze względu na różnice w marżach na poszczególnych lokalach mieszkalnych. Taka sytuacja miała miejsce zarówno w I kwartale 2016 r. kiedy to marża była bardzo wysoka – 41,8 proc. jak i w I kwartale 2017 r. – marża 21,9 proc. podczas gdy marża brutto ze sprzedaży w całym 2016 roku wyniosła 27,8 proc. W kolejnych kwartałach Zarząd spodziewa się wzrostu marży brutto ze sprzedaży. Grupa wypracowała w I kw. 2017 r. 2,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost wobec I kw. 2016 r., który został zakończony stratą netto na poziomie 0,8 mln zł. Podobnie jak w roku 2016 Grupa spodziewa się dużej ilości przekazań w IV kwartale i tym samym istotnego wpływu ostatnich 3 miesięcy roku na przychody i osiągane zyski. Taka sytuacja jest wynikiem harmonogramu realizacji inwestycji deweloperskich przez Grupę Archicom.

W pierwszym kwartale 2017 r. klienci tradycyjnie najchętniej wybierali mieszkania na osiedlu społecznym - Olimpia Port, na którym w pierwszych trzech miesiącach roku sprzedano ponad 90 mieszkań. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również wieloetapowe projekty: Cztery Pory Roku, Róża Wiatrów czy Księżno.

– Nasze przychody dynamicznie wzrosły, co było efektem dużej liczby przekazań mieszkań w I kw. 2017 r. Klienci odebrali w tym czasie 167 mieszkań, a naszym celem jest przekazanie w całym roku łącznie ok. 900 mieszkań – mówi Rafał Jarodzki, Wiceprezes Archicom. – Chcemy się dalej rozwijać i zwiększać skalę naszej działalności, zarówno we Wrocławiu, jak i w innych miastach. Nasz bank ziemi umożliwia budowę blisko 4 tys. mieszkań – dodaje.

Rosnąca oferta mieszkań

Archicom oferuje swoim klientom zakup mieszkania na jednym z kilkunastu projektów mieszkaniowych zlokalizowanych w najpopularniejszych dzielnicach Wrocławia. W ofercie na 30 kwietnia 2017 r. znajdowało się ponad 1,4 tys. lokali, a deweloper zamierza w tym roku wprowadzić do sprzedaży łącznie około 1,5 tys. mieszkań. W I kw. do oferty trafiło 140 lokali w ramach inwestycji Cztery Pory Roku i Olimpia Port, a w kwietniu rozpoczęto sprzedaż 210 mieszkań w inwestycji Księżno.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.