PARTNER PORTALU

Archicom: Sprzedaż mieszkań z 16 proc. wzrostem

Deweloper pochwalił się, że w pierwszym półroczu 2019 r. sprzedał 755 lokali, czyli o 16,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Jednocześnie II kwartał zakończył ze spadkiem wyników sprzedaży o 10 proc.

Autor: Housemarket 05 lipca 2019 08:51

Archicom przekazał klientom klucze do 887 mieszkań, co oznacza wzrost o 89 proc. W samym drugim kwartale 2019 r. sprzedano 349 lokali i podpisano 730 aktów notarialnych.

– To kolejny kwartał, po którym z pełnym przekonaniem możemy powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z osiągniętych rezultatów. Tempo sprzedaży i liczba dotychczas podpisanych aktów notarialnych jest zgodna z naszymi celami na ten rok. Osiągnięte wyniki to kolejny dowód, że rynek od strony popytowej cały czas jest stabilny, a największym wyzwaniem jest w tej chwili przygotowanie wartościowego produktu, który z jednej strony będzie spełniał oczekiwania klientów, a z drugiej będzie opłacalny ekonomicznie – mówi Krzysztof Andrulewicz, prezes zarządu Archicom.

Sprzedaż mieszkań w I pół 2019 r. wyniosła 755 lokali, co oznacza wzrost o 16,9 proc., wobec 646 lokali sprzedanych w I pół 2018 r. Klienci podpisali w tym roku 887 aktów notarialnych, czyli o 88,7 proc. więcej od 470 zawartych rok wcześniej. W II kw. 2019 r. deweloper sprzedał 349 lokali, czyli o 10,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2018 r. Liczba podpisanych aktów notarialnych wyniosła natomiast 730 i była o 201,7 proc. wyższa od 242 lokali wydanych w II kw. 2018 r.

W I pół. 2019 r. grupa Archicom największy wolumen sprzedaży mieszkań odnotowała na wrocławskich osiedlach Olimpia Port i Forma. Na każdej z tych inwestycji nabywców znalazło ponad 100 mieszkań. Klienci chętnie wybierali także mieszkania w gotowej do zamieszkania inwestycji Łąkowa w Łodzi oraz w kolejnych etapach inwestycji Słoneczne Stabłowice, Cztery Pory Roku i Browary Wrocławskie.

Oferta mieszkaniowa Grupy to ponad 1800 lokali dostępnych w kilkunastu projektach mieszkaniowych we Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Krakowie oraz Trójmieście. W 2019 r. deweloper wprowadził do sprzedaży dwie nowe inwestycje: Awipolis i Planty Racławickie oraz uzupełnił ofertę mieszkaniową o kolejne etapy inwestycji Browary Wrocławskie, Cztery Pory Roku oraz Słoneczne Stabłowice. Łącznie do sprzedaży trafiło w tym roku prawie 700 nowych mieszkań.

– Naszym priorytetem jest posiadanie zdywersyfikowanej oferty, którą stale uzupełniamy tak, żeby zapewnić klientom komfort przy podejmowaniu decyzji o zakupie mieszkania na jednej z naszych inwestycji. Konsekwentnie poszukujemy też nowych gruntów, które w przyszłości umożliwią nam realizację kolejnych projektów spełniających oczekiwania mieszkańców – dodaje prezes Andrulewicz.

Grupa Archicom aktywnie poszukuje też nowych gruntów, a zabezpieczony bank ziemi umożliwia aktualnie budowę prawie 5400 lokali. W czerwcu zostały ponadto rozstrzygnięte dwa przetargi na nabycie nieruchomości gruntowych we Wrocławiu, które będą mogły zostać w najbliższym czasie zakupione przez Grupę Archicom. Jedna z nieruchomości mieści się w ścisłym centrum miasta - na Kępie Mieszczańskiej, gdzie deweloper z powodzeniem sprzedaje już apartamenty w inwestycji z segmentu premium. Druga z działek położona jest przy ulicy Blizanowickiej na Księżu Wielkim. Na zakupionych gruntach Archichom zamierza zrealizować inwestycje mieszkaniowe na około 630 lokali.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.