PARTNER PORTALU

Archicom utrzymuje rekordowe tempo sprzedaży

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 r. Archicom osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 123,1 mln zł. Zysk netto wyniósł 24,4 mln zł. Wyniki są zgodne z oczekiwaniami zarządu.

Autor: HouseMarket.pl 18 listopada 2016 13:47

- Utrzymujemy rekordowe tempo sprzedaży. Od początku roku nabywców znalazło już 825 lokali, o ponad 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym przekroczyliśmy nasz tegoroczny cel sprzedażowy 800 lokali. Równolegle, aby umocnić pozycję lidera rynku wrocławskiego, rozpoczynamy kolejne inwestycje. Od początku roku wprowadziliśmy do oferty blisko 1 tys. mieszkań, a w ostatnich tygodniach roku do sprzedaży powinno trafić 400 kolejnych -  mówi Dorota Jarodzka-Śródka, prezes Archicom.

Rekordowe wyniki sprzedaży

Bardzo dobra sprzedaż, sprzyjająca sytuacja makroekonomiczna i szeroka oferta mieszkań pozwalają optymistycznie patrzeć na wyniki całego roku. Archicom podtrzymuje, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, cel sprzedaży 800 mieszkań w 2016 roku zostanie przekroczony o około 100 mieszkań. Celem grupy na kolejny rok jest wzrost sprzedaży do ponad 1 tys. mieszkań.

- Nie zwalniamy tempa, w przyszłym roku chcemy sprzedać ponad 1 tys. mieszkań i rozpocząć pierwszą inwestycję poza Wrocławiem – w Krakowie. Umożliwi nam to atrakcyjny bank gruntów, który systematycznie powiększamy. Od początku roku wydaliśmy już 105 mln zł na nowe działki, na których wybudujemy 2.700 mieszkań – mówi Rafał Jarodzki, wiceprezes Archicomu.

W 2016 r. Archicom wprowadził do oferty 967 lokali w inwestycjach: River Point, Młodnik, Księżno, Olimpia Port, Cztery Pory Roku oraz Słoneczne Stabłowice. Aktualnie oferta dewelopera wynosi 1.157 mieszkań. Przed końcem roku do sprzedaży trafi jeszcze około 400 lokali w kolejnych etapach realizowanych projektów oraz w nowej inwestycji w północnej części Wrocławia.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 r. Archicom podpisał 340 aktów notarialnych, których zdecydowana większość została zawarta w trzecim kwartale (223 mieszkania). Były to głównie lokale w zakończonych w tym roku etapach inwestycji Ogrody Hallera, Olimpia Port oraz Cztery Pory Roku. W wyniku zwiększonej liczby przekazań przychody grupy, po pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 r., wyniosły 123,1 mln zł. W tym samym okresie ubiegłego roku Archicom osiągnął przychody w wysokości 86,3 mln zł.

W czwartym kwartale 2016 r. rozpoczęło się przekazywanie lokali w kolejnych inwestycjach, co będzie miało pozytywny wpływ na wyniki w tym okresie. Zarząd spodziewa się przekazania klientom w całym roku większej liczby lokali, niż zakładane pierwotnie 750-800 mieszkań. Poziom ten może być przekroczony o około 100 jednostek.

Kolejne zakupy gruntów

Grupa Archicom zwiększyła swój zabezpieczony bank gruntów i obecnie pozwala on na realizację około 4,5 tys. lokali. W planach jest sukcesywne uzupełnianie go we Wrocławiu oraz zwiększanie w Krakowie. Zwiększanie banku ziemi jest finansowane ze środków własnych, pieniędzy pozyskanych od inwestorów w trakcie IPO oraz emisji obligacji.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.