ATAL chce wykorzystać potencjał dużych miast

Poza Warszawą i Krakowem, największy potencjał sprzedażowy jest w miastach, które szybo się rozwijają – to przede wszystkim Wrocław i Katowice. Dla spółki ATAL to rynek krakowski jest priorytetowy.

Autor: housemarket.pl 28 kwietnia 2015 11:14

Według przedstawiciela ATAL, obecna sytuacja na rynku nieruchomości jest bardzo dobra. We wszystkich pięciu miastach, w których spółka prowadzi inwestycje, osiąga bardzo dobre wyniki sprzedaży – bez względu na koniunkturę. Dotyczy to zarówno funkcjonalnych dwójek, trójek, jak i większych mieszkań. Należy jednak pamiętać, że sytuacja w każdym mieście czy regionie jest inna.

- Dla firmy priorytetowy jest rynek krakowski, na którym sprzedajemy najwięcej mieszkań i w dalszym ciągu widzimy duży potencjał - mówi Mateusz Juroszek, wiceprezes spółki ATAL. - Natomiast najbardziej chłonnym rynkiem jest Warszawa, jednak z drugiej strony jest tu największa konkurencja.

W ciągu roku spółka deweloperska wprowadziła do sprzedaży w stolicy trzy inwestycje: nowoczesne Nowe Bemowo, Walewska Residence nieopodal Stadionu Narodowego oraz Oazę Wilanów charakteryzującą się rozbudowaną infrastrukturą rekreacyjno-sportową.

- Jeszcze w kwietniu do oferty trafi drugi etap osiedla ATAL Marina - zapowiada wiceprezes spółki. - Oprócz Warszawy i Krakowa, największy potencjał sprzedażowy jest w miastach, które szybo się rozwijają – to przede wszystkim Wrocław, a także Katowice. Warto także zwrócić uwagę na Łódź, która stara się przyciągać inwestorów.

MdM bez fajerwerków

- Na podstawie naszych obserwacji możemy stwierdzić, że zainteresowanie MdM nie jest tak duże jak przewidywano - mówi wiceprezes ATAL. - Co więcej, klienci uświadamiają sobie nie tylko korzyści programu, ale również jego ograniczenia, np. fakt, że zakupionej nieruchomości nie można sprzedać lub wynająć przez kolejnych pięć lat. Zdarzają się klienci, którzy po przeanalizowaniu zalet i wad MdM rezygnują z kredytu z dopłatami i decydują się kredyt hipoteczny.

Zdaniem Mateusza Juroszka, na konkurencyjnym rynku, nabywcy coraz bardziej zwracają uwagę na lokalizację, standard wykonania czy projekt inwestycji. Cena nie jest jednym czynnikiem, który decyduje o powodzeniu danego projektu. Należy też zwrócić uwagę na fakt, że rośnie zainteresowanie mieszkaniami o powierzchni powyżej 80 mkw., a MdM jest ograniczone do mniejszych lokali. Wszystkie te czynnik sprawiają, że program MdM nie jest na tyle atrakcyjny, aby przewidywać wysyp nowych inwestycji, które spełnią jego kryteria.

 

 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych