PARTNER PORTALU

Atal notuje 40-proc. wzrost sprzedaży

Atal osiągnął w pierwszym półroczu br. rekordową sprzedaż mieszkań w historii. Od stycznia do końca czerwca spółka podpisała 806 umów deweloperskich czyli o ponad 41 proc. więcej niż rok wcześniej.

Autor: HouseMarket.pl 01 września 2015 14:12

Spółka przekazała klientom 304 mieszkania wypracowując w tym czasie 17,3 mln zł zysku netto. 

- Wyniki uzyskane w pierwszym półroczu br. oceniamy pozytywnie, zarówno w porównaniu do okresów poprzednich, jak również w kontekście dalszych planów rozwoju. Szczególnie istotne było utrzymanie ponadprzeciętnej rentowności realizowanych projektów oraz wysoki poziom majątku własnego i kapitałów spółki. Posiadane w ofercie gotowe mieszkania w dobrym standardzie i atrakcyjnych lokalizacjach oraz obecna realizacja 22 projektów inwestycyjnych gwarantują uzyskiwanie bardzo dobrych wyników w kolejnych okresach – powiedział Zbigniew Juroszek, prezes zarządu spółki Atal.

Przez pierwszych sześć miesięcy 2015 r. deweloper wydał 304 mieszkania czyli o blisko 60 proc. mniej
niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Najwięcej lokali zostało przekazanych w Łodzi (113), następnie we Wrocławiu (87), Katowicach (62), Krakowie (39) i Warszawie (3). - Poziom wydań w okresie I półrocza br. wynikał z cykliczności działalności deweloperskiej związanej z kilkunastomiesięcznym okresem budowy. Realizujemy nasze inwestycje zgodnie z ustalonymi planami i na I półrocze br. zakładaliśmy osiągniętą liczbę przekazań lokali – przyznał Zbigniew Juroszek.

Największa liczba wydań mieszkań dotyczyła projektu Nowe Polesie IIIB w Łodzi, który uzyskał pozwolenie na użytkowanie w grudniu 2014 r. W drugim kwartale 2015 r. zakończony został
z kolei II etap inwestycji Francuska Park w Katowicach i rozpoczęły się wydania mieszkań, które będą kontynuowane w drugim półroczu br. Na pozostałych rynkach wydawane były mieszkania na projektach zakończonych, sprzedawane na bieżąco z oferty spółki.

W efekcie w pierwszym półroczu br. Atal uzyskał 108,4 mln zł przychodów, czyli o 57,7 proc. mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. deweloper wypracował 22,5 mln zł zysku operacyjnego oraz 17,3 mln zł zysku netto. W tym samym okresie poprzedniego roku było to odpowiednio: 59,1 mln zł oraz 49,1 mln zł. Atal utrzymuje bardzo wysoki poziom rentowności. Mimo, że w pierwszym półroczu br. firma zdecydowaną większość lokali wydała na rynkach, gdzie marżowość jest najniższa, to marża brutto na sprzedaży wyniosła aż 28,9 proc. (26,3 proc. przed rokiem), a marża netto 15,9 proc. (19,1 proc.). Na koniec czerwca br. kapitał własny wzrósł o 36,5 proc. do 586 mln zł, względem końca grudnia poprzedniego roku. Jednocześnie zapasy, w skład których wchodzą grunty wraz z nakładami poniesionymi na budowę osiedli, zwiększyły się przez sześć miesięcy o 27,3 proc. do 688,2 mln zł na koniec czerwca br.

„Planujemy sukcesywny wzrost sprzedaży w następnych latach. Posiadanie odpowiedniego poziomu zapasów jest niezbędne dla utrzymania atrakcyjnej oferty na rynku, płynnego prowadzenia procesu sprzedaży i zapewnienia rozwoju” – podkreślił  Prezes Zarządu ATAL S.A.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.