PARTNER PORTALU

Atal notuje wzrost sprzedaży. Najlepiej w Krakowie i Warszawie

Atal od początku 2017 roku przekazał 1668 lokali. Oznacza to wzrost o ponad 32 proc, w porównaniu do roku ubiegłego. Najwięcej wydań miało miejsce w Krakowie oraz Warszawie.

Autor: housemarket.pl 23 października 2017 09:55

W I – III kwartale 2017 roku spółka sprzedała 2041 lokali, czyli o 16 proc. więcej wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Najwięcej przekazań było w Krakowie (506), następnie w Warszawie (483), Wrocławiu (257), Katowicach (257) i Łodzi (165).

Atal na tle branży deweloperskiej wyróżnia się bardzo dobrymi wskaźnikami ekonomicznymi. Rynek docenia naszą transparentność oraz unikatowy model biznesowy. Dowodem jest bardzo duże zainteresowanie ostatnią emisją obligacji serii AF, którą ostatecznie zwiększyliśmy z 60 do 80 mln zł. Inwestorzy w procesie budowy księgi popytu złożyli deklaracje na łączną kwotę ponad 165 mln zł – mówi Mateusz Juroszek, wiceprezes Atal. 

W 2017 roku Atal wprowadził do sprzedaży w sumie 14 projektów z 2158 lokalami – w Łodzi Chojny Park III, Pomorska Park II i Apartamenty Drewnowska 43, we Wrocławiu I etap Nowego Miasta Różanka oraz II etap Atal Nowe Żerniki, w Krakowie Wielicka Garden II, Zbożowa 2A Apartamenty oraz Aleja Pokoju 83, w Warszawie Nowy Targówek IV, Nowy Targówek Lokale Inwestycyjne oraz Osiedle Warszawa, Atal Baltica Towers w Gdańsku oraz Atal Francuska Park V w Katowicach. Łącznie w ofercie na koniec września 2017 było 2519 lokali. W kolejnych miesiącach spółka planuje dalszą rozbudowę oferty we wszystkich miastach, w których prowadzi działalność.

Spółka od stycznia do czerwca 2017 roku wypracowała skonsolidowany zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej na poziomie 90,4 mln złotych. Oznacza to wzrost o 106,4 proc. wzrost. Grupa w pierwszym półroczu 2017 odnotowała 419,4 mln zł skonsolidowanych przychodów, czyli o 64,7 proc. więcej rdr. W tym okresie marża brutto ze sprzedaży wyniosła 30,7 proc., a marża netto 22,3 proc. 

W dniu 18 maja br. Atal wypłacił dywidendę w wysokości 1,68 zł na akcję, co łącznie daje kwotę niemal 65 mln zł. Stanowi to 70 proc. ubiegłorocznego skonsolidowanego zysku netto Grupy. Polityka dywidendy w następnych latach przewiduje wypłaty akcjonariuszom od 70 do 100 proc. skonsolidowanego wyniku netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych