PARTNER PORTALU

Atal notuje wzrosty. Szykuje się dalsza rozbudowa oferty

Atal narastająco po 9 miesiącach 2017 roku wypracował skonsolidowany zysk netto na poziomie 132,7 mln złotych. Oznacza to wzrost o 53,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Autor: housemarket.pl 22 listopada 2017 09:31

Grupa w okresie od stycznia do września 2017 roku odnotowała 647,1 mln zł skonsolidowanych przychodów, czyli o 43,6 proc. więcej rdr. W I – III kw. 2017 marża brutto ze sprzedaży wyniosła 29,1 proc., a marża netto 21,3 proc.

- Po trzech kwartałach 2017 roku wypracowaliśmy marżę brutto ze sprzedaży o ponad 2 punkty procentowe wyższą wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. W prowadzeniu przedsiębiorstwa kluczowa jest dla nas rentowność realizowanych inwestycji. W związku z tym opieramy nasz model biznesowy m.in. na własnym generalnym wykonawstwie, co pozwala nam prowadzić efektywną politykę kosztową – mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atal.

Atal w I – III kw. 2017 sprzedał 2 041 lokale – oznacza to wzrost o niemal 16 proc. rdr. Najwięcej umów deweloperskich podpisano w Krakowie (506) i Warszawie (434), następnie we Wrocławiu (412), Łodzi (259), Katowicach (232), Trójmieście (144) i Poznaniu (53).

Atal po 9 miesiącach 2017 roku przekazał 1 691 lokali, przed rokiem było to 1 260. Oznacza to wzrost o ponad 34 proc. rok do roku. Najwięcej przekazań było w Krakowie (506), następnie w Warszawie (501), Katowicach (261), Wrocławiu (259) i Łodzi (164).

- Liczymy, że w 2017 roku zakontraktujemy między 2 700 – 2900 mieszkań, co będzie miało pozytywny wpływ na wskaźniki finansowe spółki w następnych okresach sprawozdawczych. Od stycznia do września bieżącego roku podpisaliśmy już 2 041 umów deweloperskich, czyli z roku na rok wyraźnie zwiększamy wyniki sprzedażowe – dodaje Zbigniew Juroszek.

Od stycznia do września br. Atal wprowadził do sprzedaży w sumie 14 projektów z 2 185 lokalami – w Łodzi Chojny Park III, Pomorska Park II (2 fazy) i Apartamenty Drewnowska 43, we Wrocławiu I etap Nowego Miasta Różanka oraz II etap Atal Nowe Żerniki, w Krakowie Wielicka Garden II, Zbożowa 2A Apartamenty oraz Aleja Pokoju 83, Atal Baltica Towers w Gdańsku oraz Atal Francuska Park V w Katowicach. W Warszawie zaś Nowy Targówek IV i Nowy Targówek Lokale Inwestycyjne oraz Osiedle Warszawa I. Łącznie w ofercie Atal na koniec września 2017 było 2 786 lokali. W IV kwartale 2017 roku spółka planuje dalszą rozbudowę oferty we wszystkich miastach, w których prowadzi działalność.

W dniu 18 maja br. ATAL wypłacił dywidendę w wysokości 1,68 zł na akcję, co łącznie daje kwotę niemal 65 mln zł. Stanowi to 70 proc. ubiegłorocznego skonsolidowanego zysku netto Grupy. Polityka dywidendy w następnych latach przewiduje wypłaty akcjonariuszom od 70 proc. do 100 proc. skonsolidowanego wyniku netto.

W październiku 2017 roku Atal wyemitował dwuletnie, niezabezpieczone obligacje serii AF na kwotę 80 mln zł. Spółka podwyższyła pierwotny program emisji obligacji z 60 do 80 mln zł. Emisja dewelopera spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów, którzy w procesie budowy księgi popytu złożyli deklaracje nabycia obligacji na ponad 165 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.