PARTNER PORTALU

Atal podwaja wyniki sprzedaży

Atal w 2017 roku wypracował 865,8 mln zł skonsolidowanych przychodów, czyli o 70,8 procent więcej niż przed rokiem. Inwestor osiągnął w tym okresie 179,7 mln zł zysku netto, czyli prawie dwa razy więcej niż przed rokiem.

Autor: housemarket.pl 20 marca 2018 12:08

- Wyniki finansowe potwierdzają efektywność wypracowanego modelu biznesowego, jak i potencjał rozwojowy spółki. Obecnie prowadzone inwestycje oraz projekty planowane do uruchomienia w 2018 roku nadal będą odznaczać się wysoką marżowością, z uwagi na atrakcyjnie zakupione grunty i utrzymywanie stałego reżimu kosztowego. Zależy nam na dalszym budowaniu wartości dla naszych akcjonariuszy, z którymi dzielimy się wypracowanym zyskiem. Zarząd zarekomendował wypłatę dywidendy z zeszłorocznego zysku na poziomie 137 mln zł - mówi Zbigniew Juroszek, prezes zarządu Atal. 

W dniu 19 marca br. Zarząd zarekomendował Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu, po uprzednim uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Nadzorczej, wypłatę dywidendy na poziomie 80 proc. skonsolidowanego zysku netto za 2017 rok. przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. W kolejnych latach dywidenda ma wynosić między 70 a 100 proc. zysku netto za dany rok obrotowy. W 2016 roku Atal wypłacił dywidendę w wysokości 1,68 zł na akcję, co łącznie dało kwotę 65 mln zł. Rok wcześniej spółka wypłaciła inwestorom 23,6 mln zł dywidendy.

- Na koniec grudnia 2017 roku Atal miał w trakcie realizacji aż 33 projekty z ok. 5 200 lokalami. Trwają prace nad uruchomieniem kolejnych 41 inwestycji, w których powstanie blisko 10 tys. mieszkań lub lokali usługowych. Naszym celem jest utrzymanie zróżnicowanej oferty mieszkaniowej, by móc w pełni odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów. W portfolio posiadamy ponad 2 500 mieszkań w 7 największych miastach Polski. W 2018 roku planujemy sukcesywnie wprowadzić do sprzedaży nowe projekty. Od początku roku rozbudowaliśmy ofertę o ponad 500 mieszkań - dodaje Zbigniew Juroszek.

W 2017 roku Atal wydał na zakup nowych gruntów ponad 232 mln złotych, co stanowi rekordowy wynik w historii firmy. Spółka zakupiła łącznie 14 działek w miastach, gdzie prowadzi dotychczasową działalność – Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań i Trójmiasto. Zsumowany potencjał PUM tych gruntów to niemal 320 tys. mkw. Oznacza to, że koszt zakupu 1 mkw. PUM to 727 zł.

Atal przekazał 2 308 lokali w 2017 roku, czyli o ponad 64 proc. więcej niż przed rokiem (1 404). Najwięcej lokali Atal wydał w Krakowie (744), Warszawie (589) oraz Wrocławiu (447), następnie w Katowicach (305) i Łodzi (223).

W zeszłym roku spółka zakontraktowała 2 787 mieszkań w siedmiu aglomeracjach, w których prowadzi działalność. Najwięcej umów deweloperskich podpisano w Krakowie (714), następnie w Warszawie (579), Wrocławiu (535), Łodzi (404), Katowicach (298), Trójmieście (195) i Poznaniu (62).

W 2017 roku Atal wprowadził do sprzedaży w sumie 17 projektów z 2654 lokalami – w Łodzi Chojny Park III, Pomorska Park II i Apartamenty Drewnowska 43, we Wrocławiu I, IB, II etap Nowego Miasta Różanka oraz II etap ATAL Nowe Żerniki, w Krakowie Wielicka Garden II, Zbożowa 2A Apartamenty oraz Aleja Pokoju 83, w Warszawie Nowy Targówek IV, Nowy Targówek Lokale Inwestycyjne oraz Osiedle Warszawa I i II, ATAL Baltica Towers w Gdańsku oraz ATAL Francuska Park V w Katowicach.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.