PARTNER PORTALU

ATAL: Polityka cenowa zależy od rzetelnej wyceny inwestycji

Choć raporty wykazują, że ceny transakcji poszły w górę, wiąże się to nie ze wzrostem stawek za metr kwadratowy, ale z podwyższeniem standardów mieszkań - uważa Mateusz Juroszek, wiceprezes spółki ATAL.

Autor: HouseMarket.pl 09 czerwca 2015 11:15

Wzrost cen na rynku mieszkań spowodowany jest w dużej mierze powrotem do budowy mieszkań o wyższym standardzie.

- W odpowiedzi na kryzys w Polsce, przez pewien czas budowano bardziej ekonomiczne inwestycje, dlatego ceny mieszkań się obniżyły. W pewnym momencie na rynku zaczęło brakować lokali o wyższym standardzie, a co za tym idzie mających wyższą cenę. Klienci stali się bardziej wymagający i gotowi są zapłacić więcej za lepsze warunki mieszkaniowe, szczególnie, że rynek nieruchomości zaczął się stabilizować, a kredyty hipoteczne stały się bardziej atrakcyjne. Zaczęto więc spełniać wymagania klientów – tłumaczy Mateusz Juroszek, wiceprezes spółki ATAL. - Od dwóch lat na rynku przeważają inwestycje o podwyższonych względem lat poprzednich standardach: większe, w lepszych lokalizacjach i oczywiście w wyższych cenach. Dlatego też wzrost cen na rynku wynika z przesłanek obiektywnych – choć raporty wykazują, że ceny transakcji poszły w górę, jest to związane nie z podwyższeniem cen, ale z podwyższeniem standardów.

Jak zapewnia wiceprezes ATAL, firma prowadzi jasną i stałą politykę cenową, która opiera się na rzetelnej wycenie każdej inwestycji. Zmiany cen nieruchomości związane są z ofertami promocyjnymi, ale jest to zawsze obniżka na korzyść klienta.

- Przed rozpoczęciem sprzedaży mieszkań na danym osiedlu tak szacujemy ich wartość, aby ceny utrzymywały się na tym samym poziomie przez cały okres sprzedaży. Nie planujemy podwyżek cen - mówi Juroszek. - Natomiast niektórzy deweloperzy będą chcieli wykorzystać wysoki popyt i dlatego zwiększą ceny. Przy czym nie przewidujemy kolejnej hossy, a raczej stabilny rozwój rynku nieruchomości.

Zdaniem wiceprezesa popyt na rynku mieszkaniowym w 2015 powinien utrzymać się na podobnym, dobrym poziomie co w 2014 roku. Rynek jest stabilny, jest wielu klientów, mieszkania dobrze się sprzedają. Fakt zwiększenia wymaganego wkładu własnego do 10 proc. przy kredytach hipotecznych nie powinien odbić się na kondycji rynku. Zdecydowana większość klientów dysponuje wkładem własnym na takim lub wyższym poziomie.

- W pierwszym kwartale 2015 r. utrzymywał się trend zakupu coraz większych mieszkań. Największym zainteresowaniem cieszyły się „trójki” o powierzchni 55-65 mkw., ich udział w sprzedaży wynosi obecnie 60 proc. - ocenia Mateusz Juroszek. - Rośnie także zainteresowanie lokalami czteropokojowymi w przedziale 80-100 mkw. Spada natomiast popularność kawalerek, które są zastępowane funkcjonalnymi lokalami dwupokojowymi o powierzchni około 40 mkw.

Według dewelopera trend zakupu większych mieszkań będzie się utrzymywał w tym roku. Klienci zwracają także coraz większą uwagę na standard wykonania inwestycji oraz udogodnienia, jakie oferuje. Ważne są też układy mieszkań, a także fakt czy dysponują balkonami. - Czasy, kiedy o popularności osiedli decydowały wyłącznie cena i lokalizacja minęły - podkreśla Mateusz Juroszek.



 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.