PARTNER PORTALU

Atal zarobił trzy razy więcej

Deweloper narastająco po trzech kwartałach 2016 roku osiągnął 450,5 mln zł skonsolidowanych przychodów, czyli o 147 proc. więcej niż przed rokiem. Od stycznia do września br. Atal wypracował blisko 89,8 mln zł zysku netto, czyli prawie trzy razy więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Autor: HouseMarket.pl 15 listopada 2016 08:48

Zysk brutto wyniósł zaś 105,5 mln zł – wzrost o ponad 200 proc. rdr. Wskaźnik rentowności brutto osiągnął poziom 23,4 proc. a rentowności netto 20 proc.

Po trzech kwartałach tego roku Atal sprzedał na podstawie umów deweloperskich 1761 lokali – po uwzględnieniu rezygnacji. Jest to więcej niż – rekordowa jak dotąd – sprzedaż z całego ubiegłego roku (1689). Wzrosty sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach dotyczyły każdego obsługiwanego rynku.

- W 2016 roku kontynuujemy plan umacniania naszej pozycji w branży deweloperskiej. Po trzech kwartałach br. poziom kontraktacji jest wyższy niż w całym roku ubiegłym. Osiągane przez spółkę wskaźniki ekonomiczne potwierdzają, że realizowana strategia rozwoju jest właściwa. Nadal notujemy wysoką rentowność brutto i netto, pozostając liderami w branży deweloperskiej – powiedział Zbigniew Juroszek, prezes zarządu spółki.

W 2016 roku firma wydała na zakup nowych gruntów ponad 93,8 mln złotych. Spółka zakupiła łącznie 6 działek w miastach, gdzie prowadzi dotychczasową działalność – Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław i Trójmiasto. Zsumowany potencjał PUM tych gruntów to 122 500 mkw.

W 2016 r. Atal wprowadził do sprzedaży 21 projektów obejmujących 2 875 lokale w tym: 8 inwestycji w Krakowie (ATAL Residence I i II, Apartamenty Przybyszewskiego 64, Bagry Park etapy III, IV, V, Wielicka Garden, Bajeczna Apartamenty), 3 projekty we Wrocławiu (ATAL Towers IIB, ATAL Nowe Żerniki, Dmowskiego 19 II), 4 projekty w Warszawie (ATAL Marina Apartamenty III i IV, Nowy Targówek II i III), 2 projekty w Łodzi (Chojny Park Domy, Pomorska Park), jeden budynek II etapu oraz III i IV etap ATAL Francuska Park w Katowicach.

- Regularnie wprowadzamy do oferty nowe inwestycje – od stycznia 2016 roku rozpoczęliśmy sprzedaż 21 nowych projektów, w tym na nowych rynkach w Trójmieście i Poznaniu. Naszym celem jest dalsze, konsekwentne zwiększanie wartości spółki dla naszych akcjonariuszy – dodaje Zbigniew Juroszek.

Zgodnie z zapowiadaną ekspansją, deweloper rozszerzył działalność o rynek trójmiejski i poznański. W drugiej połowie sierpnia br. do oferty został wprowadzony projekt Nowa Grobla Apartamenty w Śródmieściu Gdańska. Z początkiem października w sprzedaży znalazła się pierwsza inwestycja spółki w Poznaniu – ATAL Malta.  Na koniec września 2016 roku Atal realizował 31 inwestycji (4 486 lokale).

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych