PARTNER PORTALU

Atal zwiększył program emisji obligacji o 100 mln zł

Atal zwiększył program emisji obligacji. Zakłada on emisję jednej lub więcej serii obligacji do maksymalnej kwoty 170 mln zł, z czego 70 mln zł zostało już wyemitowane w ramach obligacji serii AM. Propozycje nabycia obligacji - w ramach emisji prywatnej - zostaną skierowane do indywidualnych adresatów, w liczbie nie większej niż 149 osób. Obligacje nowych emisji spółka planuje włączyć do obrotu w alternatywnym systemie obrotu Catalyst lub BondSpot.

Autor: housemarket.pl 29 marca 2019 11:10

- Nasz model finansowania działalności opiera się na dywersyfikacji źródeł kapitału, przy czym obligacje stanowią jego istotną część. W zeszłym roku sfinalizowaliśmy zakupy gruntów na łączną kwotę niemal 200 mln złotych, co w przeliczeniu na jeden metr kwadratowy PUM dało jedynie 699 zł. Cały czas przyglądamy się kolejnym atrakcyjnym możliwościom akwizycyjnym. Pozyskane środki posłużą m.in. na realizację polityki zakupowej - mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atal.

W październiku 2018 roku Atal wyemitował dwuletnie, niezabezpieczone obligacje serii AM na kwotę 70 mln zł. Termin wykupu obligacji przypada w dniu 25 października 2020 r.

W 2018 roku Atal pozyskał aż 20 nowych gruntów inwestycyjnych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście oraz aglomeracji śląskiej. Łączny koszt zakupu nowych działek to niemal 200 mln zł, w przeliczeniu na 1 mkw. PUM to jedynie 699 złotych. Tereny pozwolą na realizację ponad 285 tys. mkw. PUM, czyli ok. 5 tys lokali. Obecny bank ziemi spółki w pełni zabezpiecza plany inwestycyjne na najbliższe lata.

W zeszłym roku Atal wypracował aż 1 055 mln zł skonsolidowanych przychodów, czyli o 21,9 proc. więcej niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto przypisanym akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł zaś 200,7 mln zł - wzrost o 17,2 proc. rdr. Atal osiągnął w tym okresie 206,6 mln zł zysku netto. W 2018 roku marża brutto ze sprzedaży wyniosła 26,9 proc., a marża netto 19,6 proc. 

Atal jest spółką dywidendową. Zarząd w marcu br. zarekomendował Walnemu Zgromadzeniu wypłatę dywidendy w wysokości 100 proc. zeszłorocznego zysku netto jednostki dominującej. Oznacza to, że do akcjonariuszy trafi 182 mln złotych, czyli 4,70 zł na akcję. W 2016 roku została wypłacona dywidenda w wysokości 0,61 zł na akcję, co łącznie dało kwotę 23,6 mln zł. Dywidenda wyniosła wówczas 50 proc. zysku netto z 2015 roku. W 2017 roku Atal wypłacił akcjonariuszom 1,68 zł na akcję, czyli ok. 65 mln zł – co stanowiło 70 proc. zysku netto z 2016 roku. W 2018 roku spółka wypłaciła akcjonariuszom rekordowe 137 mln zł, czyli 80 proc. zysku jednostki dominującej z 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.