PARTNER PORTALU

Chmielna Park nakręca sprzedaż Inpro

Od początku roku Inpro sprzedała łącznie 405 lokali, o 25 proc. więcej niż rok temu. Tylko w trzecim kwartale deweloper podpisał 140 umów przedwstępnych.

Autor: HouseMarket.pl 16 listopada 2015 08:45

Dla porównania, w analogicznym okresie 2014 r. spółka zawarła 91 umów netto. Największym zainteresowaniem cieszyły się inwestycje – Chmielna Park ze względu na atrakcyjną lokalizację w centrum miasta na starówce (duży udział zakupów w celach inwestycyjnych) oraz Wróbla Staw Domy Wielorodzinne z uwagi na dostępność w programie Mieszkanie dla Młodych.

W trzecim kwartale br. grupa przekazała łącznie 122 lokale i było to o 578 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2014 roku, kiedy to grupa wydała jedynie 18 mieszkań. Narastająco za dziewięć miesięcy bieżącego roku grupa wydała łącznie 320 lokali w porównaniu ze 176 lokalami w roku ubiegłym. Spółka wydała w bieżącym roku 270 lokali.

Tak duży wzrost ilości przekazań kluczy do lokali w bieżącym roku koresponduje z ilością zakończonych przedsięwzięć deweloperskich, a mianowicie:

  • Wróbla Staw Domy Jednorodzinne – 14 budynków;
  • City Park budynki E i F – 179 lokali;
  • Wróbla Staw Domy Wielorodzinne etap II – 109 lokali; - Osiedle Leszczynowe budynek 12 – 48 lokali.

W ostatnim kwartale roku zrealizowane zostaną (lub już zostały) następujące projekty:

  • Chmielna Park budynek B – 117 lokali (oddany do użytkowania 28.10.2015 r.);
  • Osiedle Leszczynowe budynek nr 14 – 24 lokale (oddany do użytkowania 28.10.2015 r.);
  • Osiedle Wróbla Staw Domy wielorodzinne etap I – 118 lokali (oddane do użytkowania 23.10.2015 r.)
  • Domy jednorodzinne na Osiedlu Wróbla Staw etap D - 6 domów jednorodzinnych.

Do końca roku Grupa uruchomi jeszcze sprzedaż w inwestycji Golf Park w Tuchomiu (8 domów) oraz Osiedle Leszczynowe, budynek nr 18 (28 lokali).

Za pierwsze dziewięć miesięcy 2015 roku Inpro zanotowała wzrost przychodu ze sprzedaży do poziomu 133.974 tys. zł, czyli o 43 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł natomiast o 83 proc. do wartości 37.228 tys. zł. Poprawa uzyskanych wyników związana jest ze stopniem zaawansowania realizowanych projektów (wzrost ilości wydań) i korzystną ceną jednostkową mkw. sprzedawanego lokalu.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych