PARTNER PORTALU

Czym jest wirtualne prototypowania inwestycji?

Digitalizacja jest coraz bardzie powszechna w każdych branżach. Można spodziewać się, że również proces projektowania inwestycji mieszkaniowych w ciągu kilku najbliższych lat przeniesie się w całości do świata wirtualnego. W Polsce prekursorem BIM jest Bouygues Immobilier Polska, która zamierza projektować w systemie wirtualnego prototypowania 100 proc. nowych inwestycji.

Autor: HouseMarket.pl 15 czerwca 2018 16:37

W wielu krajach europejskich, BIM zyskuje na znaczeniu m.in. dzięki projektom publicznym, które obligatoryjnie realizowane są zgodnie z tą koncepcją. BIM jest powszechnie stosowany m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Finlandii czy Czechach. Polska ma jeszcze pod tym kątem sporo do nadrobienia. Jak wynika z raportu KMPG, opracowanego na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, znakomita większość firm projektowych (72 proc.) potwierdza gotowość wdrożenia metodyki BIM w ciągu 2 lat, jeśli pojawiłby się taki wymóg w związku z wykonaniem zamówienia publicznego. Jednocześnie w tej chwili nadal większość dokumentacji projektowej wewnątrz firm wykonawczych jest wymieniana w formie papierowej (46 proc.).

BIM, czyli wirtualne prototypowanie inwestycji

Podobnie jak pojęcie wirtualnego prototypowania zrewolucjonizowało branżę motoryzacyjną, koncepcja wirtualnego modelowania informacji o budynku rewolucjonizuje również proces projektowania inwestycji mieszkaniowych. Jest jedną z osi strategicznych, która stymuluje digitalizację branży deweloperskiej i wykorzystanie mechanizmów analizy danych. Projektowanie inwestycji coraz bardziej połączone będzie z zarządzaniem informacją. To znacząco ułatwi koordynację całego procesu inwestycyjnego, przynosząc wszystkim jego uczestnikom wiele korzyści. Dzięki BIM klienci firm deweloperskich, czyli nabywcy mieszkań, będą otrzymywać lepszy produkt końcowy.

– Zdecydowałem, że całkowicie przejdziemy na model BIM na bardzo wczesnym etapie prac nad tą koncepcją w Polsce. Podobnie jak we Francji, wprowadzamy wiele innowacji i promujemy zrównoważone budownictwo, korzystając z zaawansowanych technologii budowlanych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań informatycznych. Chcemy współtworzyć rynek i przyczynić się do popularyzacji koncepcji BIM w Polsce. Do tego zachęcamy także wszystkich naszych partnerów branżowych, w tym architektów, projektantów instalacji i generalnych wykonawców – powiedział Olivier Durix, Dyrektor Generalny Bouygues Immobilier Polska.

Digitalizacja a doświadczenia klientów

Zgodnie z prognozami Bouygues Immobilier Polska, BIM stworzy także nową jakość
w odniesieniu do doświadczeń klientów. Zapewni efektywną prezentację spersonalizowanej oferty mieszkań z użyciem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tym samym, umożliwi klientom pozyskanie coraz bardziej realistycznych, dokładnych i dostosowanych do indywidualnych preferencji doświadczeń związanych z danym lokalem. Już teraz w biurach sprzedaży firmy oglądać można mieszkania w wersji 3D, z użyciem specjalnego ekranu dotykowego. Przyszli nabywcy mieszkań mogą poznać okolicę projektu czy też dowiedzieć się, w której części budynku usytuowany jest lokal i jakie będzie jego nasłonecznienie.

– Pełne wdrożenie koncepcji BIM umożliwi nam przejście na jeszcze większą interaktywność i personalizację oferty. Planujemy wdrożyć technologię, która pozwoli prezentować klientom wirtualnie, w wersji 3D np. sposób aranżacji wnętrz pod klucz z wykorzystaniem konkretnych, wybranych przez nich pakietów wykończeniowych dostępnych w ramach naszego programu Atelier – wyjaśnia Dominik Harpula, Menedżer ds. BIM i Digitalizacji w Bouygues Immobilier Polska.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.