PARTNER PORTALU

Echo Investment: udany kwartał, wysoka marża deweloperska i plan na 1,5 tys. mieszkań w 2019

Echo Investment wypracował w drugim kwartale 2018 roku 76 mln zł zysku netto. Zwraca uwagę wysoka marża deweloperska spółki, która została podwyższona do 33 proc., co w obecnej sytuacji rynkowej jest rzadko spotykane. Browary Warszawskie mają być gotowe do 2020 r., a w Łodzi uchwalono planu miejscowego dla terenu przy ul. Tymienieckiego, gdzie Echo szykuje kolejny miastotwórczy projekt.

Autor: HouseMarket.pl 11 września 2018 17:19

Echo Investment po sprzedaży działek na Ukrainie, Rumunii i na Węgrzech koncentruje się na Polsce, a w kraju na głównych, większych miastach.

Zmiany w planach sprzedażowych

 Spółka zmniejszyła plany na 2018, obecnie wynoszą one 1,100 lokali (w maju spółka informowała, że planowana na ten rok sprzedaż to 1,3-1,4 tys. mieszkań). Plany sprzedażowe wynikają z inwestycji, które mają już pozwolenia lub wkrótce będa mieć. Plan będzie też dostosowywany do ogólnej sytuacji na rynku mówił Maciej Drozd, wiceprezes Echo Investment ds. finansowych podczas konferencji. Echo podtrzymało plan przekazania klientom w tym roku około tysiąca lokali.

W pierwszym półroczu 2018 roku Echo sprzedało 558 mieszkań i przekazało 174 lokale. W okresie od stycznia do sierpnia tego roku sprzedaż wyniosła 655 lokali. Przekazano w tym czasie 346 mieszkań. 

W drugim kwartale Echo Investment zanotowało wysoką marżę na sprzedaży mieszkań, która wzrosła z 28 proc. zanotowanych w pierwszym kwartale do 33 proc.. Na dzisiejszym rynku taka marża w obu kwartałach jest świetnym wynikiem. 

- Przystosowaliśmy naszą strategię w sektorze, żeby bronić takiego poziomu marżowości mimo rosnących kosztów, ale przy wysokim popycie na mieszkania i spadającej podaży. Dążymy do takiego kształtowania sprzedaży, by 80 proc. mieszkań w każdym projekcie było sprzedane do zakończenia budowy, a pozostałe 20 proc. - w kolejne sześć miesięcy po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie. Nasze doświadczenie pokazuje, że marża na gotowych mieszkaniach jest wyższa, bo klienci mogą je zobaczyć wewnątrz przed transakcją i wprowadzić się niemal natychmiast – mówi Waldemar Olbryk, członek zarządu odpowiedzialny za sektor mieszkaniowy.

Celem spółki jest sprzedaż 2 tys. lokali w 2020 roku - jak mówili przedstawiciele spółki, plany są ambitne, ale wykonalne.

Miastotwórcze ambicje

- Z przyjemnością obserwuję postępy prac na naszej flagowej inwestycji Browary Warszawskie. Jeszcze w tym roku wszystkie budynki tego nowego miejskiego kwartału wejdą w fazę budowy. Do 2020 r. wszystkie będą gotowe i przekazane użytkownikom, łącznie z doskonale zorganizowaną przestrzenią publiczną, dostępną dla wszystkich mieszkańców. To miejsce będzie doskonałe do zamieszkania, pracy czy spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi czy rodziną – mówił Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.

– Chciałbym się również podzielić doskonałą wiadomością, jaką jest uchwalenie planu miejscowego dla terenu przy ul. Tymienieckiego w Łodzi, gdzie znajduje się nasz kolejny wielofunkcyjny, miastotwórczy projekt – dodał Nicklas Lindberg.

Projekt ma być budowany w stylu Echo: z otwartą przestrzenią w której dobrze czują się mieszkańcy, pracownicy biur jak i przechodnie, z rozbudowaną strukturą usług, rozrywki, kultury, z placami, gdzie toczy się życie miejskie.

Silna pozycja finansowa

Deweloper zmniejszył zysk netto, jednak to wynik zdarzeń jednorazowych, a spółka pozostaje w dobrej kondycji.

— Na wynik z drugiego kwartału 2017 r. miała wpływ sprzedaż akcji EPP, która zwiększyła nasz zysk o około 100 mln zł. Było to jednak zdarzenie jednorazowe, dlatego musimy uwzględnić je przy porównywaniu obu okresów —mówił Maciej Drozd, wiceprezes ds. finansowych Echo Investment.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.