PARTNER PORTALU

Inpro w 2018 roku zwiększyło wynik o 35 procent

Inpro podsumowała wyniki finansowe za 2018 rok. Po raz kolejny grupa wypracowała rekordowy poziom transakcji przedsprzedaży - od stycznia do grudnia 2018 r. sprzedała łącznie 801 mieszkań i domów jednorodzinnych netto.

Autor: housemarket.pl 04 kwietnia 2019 11:24

W minionym roku grupa Inpro wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 259,0 mln zł, co stanowi o 28 proc. więcej niż w poprzednim roku. Wypracowany zysk netto wyniósł 40,9 mln zł wobec 30,3 mln zł rok wcześniej.

Poprawa rentowności grupy związana była przede wszystkim ze wzrostem rentowności netto spółek zależnych: inBet oraz Hotel Mikołajki, przy utrzymanym poziomie rentowności działalności deweloperskiej.

Coraz większy udział przychodów w grupie ma segment prefabrykatów – w ostatnich latach spółka inBet zanotowała bardzo dynamiczny wzrost dochodów, zysk brutto w 2018 roku wzrósł o 51 proc. w porównaniu do 2017 roku. Spółka ta przechodzi gruntowną modernizację, w ubiegłym roku zakończyła się instalacja nowej linii do produkcji ścian zespolonych i zarząd Inpro widzi duże szanse na dalszy rozwój tego segmentu i wzrost jego rentowności.

- W 2018 roku, jako jeden z nielicznych deweloperów w Polsce, mogliśmy pochwalić się wzrostem poziomu transakcji sprzedaży w 2018 roku w porównaniu do roku poprzedniego. Jednocześnie utrzymaliśmy wysoki poziom liczby lokali wprowadzonych do oferty, pomimo dużych wyzwań po stronie podażowej. Bardzo nas cieszy dynamika wzrostu przychodów i zysku netto, która wyniosła odpowiednio 28 proc. i 35 proc. - zauważa Piotr Stefaniak, prezes zarządu Inpro.

W 2018 roku grupa Inpro zanotowała najwyższy w swej historii poziom przedsprzedaży. Od stycznia do grudnia 2018 r. sprzedano łącznie 801 mieszkań i domów jednorodzinnych netto (w rozumieniu umów przedwstępnych uwzględniających rezygnacje). Dla porównania w roku 2017 grupa sprzedała 739 lokale, a w roku 2016 sprzedała 388 mieszkania i domy.

W 2018 roku grupa przekazała nabywcom 679 lokali, co stanowi kolejny rekord, dla porównania w 2017 r. wydano 433 lokale. Zgodnie z założeniami w okresie sprawozdawczym grupa zakończyła prace przy 6 przedsięwzięciach deweloperskich, w ramach których łącznie wybudowano 543 lokale.

Wysoki popyt na produkty sprzedawane przez grupę motywował do powiększenia oferty mieszkań - w 2018 roku Inpro oraz PB Domesta wprowadziły do sprzedaży łącznie 778 lokali.

Zarówno Inpro, jak i Przedsiębiorstwo Budowlane Domesta, kontynuowały w ubiegłym roku strategię rozbudowy banku gruntów, zapewniającego warunki do dalszego rozwoju grupy. Bank ziemi obu spółek powiększył się w 2018 roku o 61,3 tys. mkw gruntów.

W bieżącym roku grupa planuje wprowadzić do oferty 1.035 nowych mieszkań i domów w różnych segmentach i lokalizacjach. Nowe projekty przygotowywane przez grupę, które zasilą ofertę sprzedażową w roku 2019 to: Osiedle Debiut w Pruszczu Gdańskim etap III (93 lokale), City Park etap II w Gdańsku (189 lokali), Osiedle Wróbla Staw domy jednorodzinne etap II (4 domy), Golf Park etap D (4 domy jednorodzinne), Osiedle Brawo w Pruszczu Gdańskim (127 lokali), Osiedle Start w Gdańsku (160 lokali), Osiedle Ostoja w Rumi (138 lokali), Osiedle Nowa Niepołomicka etap II w Gdańsku, budynek nr 1 (48 lokali) i nr 2 (44 lokale), Osiedle Havlove w Gdańsku, budynek 4-5 (46 lokali), nr 8-9 (46 lokali), nr 10 (46 lokali), Osiedle Traffic w Gdańsku, budynek C (90 lokali).

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.