PARTNER PORTALU

Intensywny koniec roku dla Ronsona

Przed Ronsonem pracowity kwartał. Deweloper zamierza przekazać klientom około 400 lokali i sfinalizować transakcję z Global City Holdings.

Autor: HouseMarket.pl 15 listopada 2016 10:36

Przychody Grupy Ronson osiągnięte w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły ponad 202 mln zł, co oznacza wzrost o 25 proc. rok do roku. Zysk brutto ze sprzedaży za 9 miesięcy 2016 r. przekroczył 41 mln zł i był o 71 proc. wyższy niż po trzech kwartałach ubiegłego roku.

– Zgodnie z oczekiwaniami, w tym roku notujemy wyraźny wzrost wyników finansowych w porównaniu z 2015 r., co wynika głównie z większej liczby i powierzchni mieszkań przekazywanych klientom, jak i nieco wyższej średniej ceny przekazywanych lokali. Na wyniki za 9 miesięcy 2016 r. pracowały głównie nasze dwie warszawskie inwestycje ukończone w II kwartale, czyli bardzo rentowny projekt Moko, gdzie w I etapie do końca września przekazaliśmy klientom łącznie 147 lokali oraz Espresso, gdzie w ramach II etapu wydaliśmy klientom klucze do 138 lokali. W III kwartale ponadto ukończyliśmy i rozpoczęliśmy przekazywanie mieszkań w II etapie osiedla Panoramika w Szczecinie (67 przekazanych lokali) oraz w I etapie projektu Kamienica Jeżyce w Poznaniu (8 lokali) – powiedział Tomasz Łapiński, członek zarządu i dyrektor finansowy Ronson Europe.

W okresie od początku roku do końca września br. deweloper przekazał nabywcom 510 lokali, czyli o 13 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r., kiedy przekazał klientom 451 lokali.

Dobre perspektywy na IV kwartał

W IV kwartale br. Ronson planuje zakończyć realizację trzech inwestycji: II etapu osiedla Moko, III etapu Espresso oraz II etapu Kamienicy Jeżyce obejmujących łącznie 473 lokali, z czego 362 były już sprzedane na koniec trzeciego kwartału br. Mimo że większość lokali wybudowanych w ramach III etapu Espresso oraz II etapu Kamienice Jeżyce zostanie przekazanych klientom prawdopodobnie dopiero na początku przeszłego roku, IV kwartał tego roku i tak zapowiada się rekordowo pod względem liczby lokali przekazywanych klientom. Bazą do tego będzie m.in. 328 lokali w już ukończonych projektach, z których 182 zostały sprzedane do końca września, oraz lokale we wspomnianych trzech inwestycjach, których budowa zakończy się jeszcze w tym roku.

– Łącznie w IV kwartale mamy szansę przekazać klientom około 400 lokali, a w całym 2016 roku ponad 900 lokali. Dla porównania, w dotychczas rekordowym 2015 roku przekazaliśmy klientom klucze do niespełna 700 lokali – wskazał Tomasz Łapiński.

Szansa na dodatkowy natychmiastowy zysk

Pod względem wyników finansowych IV kwartał tego roku może być bardzo udany dla Spółki również z innego powodu. 9 listopada br. Ronson Europe zawarł bowiem z Global City Holdings (GCH), jednym ze swoich dwóch głównych akcjonariuszy, warunkową umowę, która umożliwi wyjście GCH z akcjonariatu Spółki w uporządkowany sposób. Zawarta umowa przewiduje, że Ronson odkupi od GCH w celu umorzenia pakiet blisko 40 proc. akcji własnych. W zamian sprzeda na rzecz GCH warszawski projekt Nova Królikarnia. Uzgodniona cena sprzedaży znacznie przewyższa wartość bilansową tego projektu w księgach Ronson Europe, w związku z czym po rozliczeniu transakcji i uwzględnieniu związanych z nią kosztów Spółka zrealizuje około 45 mln zł zysku przed opodatkowaniem, tj. około 36,6 mln zł zysku netto.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.