PARTNER PORTALU

Marvipol łapie wiatr w żagle

Sprzedaż budynku Prosta Tower, postępy w realizacji wieloetapowej inwestycji Central Park Ursynów oraz rozwój działalności logistyczno-magazynowej - to główne czynniki, które wpłynęły na wzrost wyników finansowych Marvipolu. Firma ma jednak apetyt na więcej.

Autor: HouseMarket.pl 30 marca 2017 09:31

Skonsolidowane przychody Marvipol wzrosły w 2016 r. do 892,4 mln zł (694,2 mln zł rok wcześniej). Blisko 30-procentowemu wzrostowi sprzedaży towarzyszył podwojenie wyniku operacyjnego, do 98,2 mln zł oraz 150 proc. wzrost zysku netto, do 69 mln zł.

- Mamy potencjał, by w kolejnych latach dalej dynamicznie rosnąć, skutecznie pomnażając powierzony nam kapitał. Chcemy również systematycznie dzielić się wypracowanym zyskiem z akcjonariuszami. Zgodnie z przyjętą polityką dywidendową zamierzamy, jak zarząd, zarekomendować akcjonariuszom przeznaczenie 40 proc. znormalizowanego zysku segmentu motoryzacyjnego za 2016 r. na wypłatę dywidendy – komentuje Mariusz Książek, prezes zarządu Marvipol.

W skokowym wzroście zysku netto Grupy w 2016 r. znaczący udział miała sprzedaż Prosta Tower. W IV kwartale 2016 r. Grupa Marvipol zawała z funduszem CSAM Immobilien KAG umowę sprzedaży biurowca. Cena transakcyjna wyniosła 26,8 mln euro, wobec 99,8 mln zł wartości księgowej budynku. - Uzyskana cena, wynosząca niemal 120 mln zł, jest blisko o połowę wyższa od pierwszych ofert zakupu biurowca, które otrzymaliśmy tuż po zakończeniu jego budowy w 2011 r. Wysoka jakość budynku, atrakcyjna lokalizacja oraz wytężona, wieloletnia praca nad stworzeniem atrakcyjnego portfela najemców zaowocowały zdecydowanie satysfakcjonującym rezultatem – komentuje Mariusz Książek.

Segment deweloperski Grupy odnotował w 2016 r. 229,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, wobec 275,1 mln zł w 2015 r. Deweloperska część grupy zamknęła rok z 24 mln zł zysku operacyjnego (13 mln zł rok wcześniej) oraz 16,8 mln zł zysku netto (2,4 mln zł zysku netto w 2015 r.). Decydujący wpływ na zysk segmentu deweloperskiego miały, obok rozpoznania części wyniku na sprzedaży budynku Prosta Tower, postępy w realizacji projektów logistyczno-magazynowych, realizowanych przez Grupę Marvipol w partnerstwie z Grupą Panattoni. W 2016 r. joint venture obu deweloperów zakończyło realizację dwóch inwestycji tworzących kompleks Panattoni Park Warsaw w ramach którego powstały dwa budynki z 48 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Dodatkowo Marvipol i Panattoni, zacieśniając współpracę, rozpoczęły w 2016 r. realizację czterech kolejnych projektów, zlokalizowanych w podwarszawskiej gminie Grodzisk Mazowiecki oraz w aglomeracji śląskiej. W minionym roku Grupa Marvipol rozpoznała 8,4 mln zł zysku z tytułu udziału w zyskach spółek realizujących projekty logistyczne.

Część mieszkaniowa biznesu deweloperskiego również zamknęła 2016 r. dodatnią dynamiką sprzedaży. Grupa Marvipol zawarła w 2016 r. 627 umów sprzedaży mieszkań i lokali usługowych (4,5 proc. wzrostu rdr.). Na wzrost sprzedaży wpłynęły m.in. wyższa niż w 2015 roku sprzedaż mieszkań w inwestycji Central Park Ursynów, jak również wprowadzenie do sprzedaży nowych projektów - Riviera Park i Bemowo Residence.

- Ubiegłoroczne wyniki stanowią dobrą bazę dla dynamicznego wzrostu segmentu w 2017 r. Celem minimum na ten r. dla mieszkaniowej części biznesu jest kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, przy utrzymaniu jej rentowności. W tym roku oferta mieszkaniowa Marvipol zostanie uzupełniona o nowe etapy Central Park Ursynów i Riviera Park oraz o zupełnie nowe inwestycje. Szczególne nadzieje wiążemy ze startem najbardziej spektakularnej inwestycji deweloperskiej w dotychczasowej historii Grupy Marvipol – projektu ekskluzywnego apartamentowca zlokalizowanego przy ul. Grzybowskiej. W części logistyczno-magazynowej chcemy w 2017 r. sfinalizować proces sprzedaży kompleksu Panattoni Park Warsaw, równolegle kontynuując prace nad realizacją kolejnych inwestycji. Aktywnie pracujemy również nad nowymi projektami logistyczno-magazynowymi – informuje Mariusz Poławski, członek zarządu Marvipol, kierujący segmentem deweloperskim Grupy.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.