PARTNER PORTALU

Marvipol ma co świętować. Spółka notuje rekordowe zyski

W 2018 roku deweloper rozpoznał 266,1 mln zł skonsolidowanych przychodów, wypracowując rekordowe 47,3 mln zł zysku netto, wobec 187 mln zł przychodów i 38,2 mln zł zysku netto rok wcześniej. Na najlepszy wynik netto w historii złożyły się dwucyfrowe wzrosty zysków obu segmentów Grupy: mieszkaniowego i magazynowego.

Autor: housemarket.pl 29 marca 2019 11:04

- Marvipol Development jest obecnie w najlepszym momencie w swojej historii, o czym świadczą nasze rezultaty zarówno na poziomie finansowym, jak i operacyjnym. Ubiegłoroczne wyniki, choć rekordowe, zdecydowanie nie zaspokajają naszych ambicji i nie wyczerpują potencjału wzrostu grupy - komentuje Mariusz Książek, prezes Marvipol Development.

Ponad 40 proc. wzrostowi skonsolidowanych przychodów grupy Marvipol towarzyszył wzrost procentowej marży brutto na sprzedaży, z 20,5 proc. w 2017 r. do 23,3 proc. w 2018 r., co pozwoliło na wypracowanie w minionym roku

- 62 mln zł zysku brutto na sprzedaży (63 proc. wzrost rdr.). Wynik operacyjny grupy zwiększył się z 36,4 mln zł w 2017 r. do 45 mln zł w 2018 r. Łączna wartość aktywów grupy na koniec 2018 r. wzrosła do blisko 972 mln zł, a wartość kapitału własnego zwiększyła się do ponad 413 mln zł - przedstawia wyniki finansowe grupy Robert Pydzik, członek zarządu, dyrektor finansowy Marvipol Development.

Segment mieszkaniowy grupy zakończył 2018 rok z 33,1 mln zł wyniku operacyjnego (102 proc wzrost rdr) i 27,3 mln zł zysku netto (blisko 19 proc. wzrost). Kluczowy wpływ na wzrost zyskowności segmentu miała większa liczba przekazanych mieszkań oraz wzrost marży na sprzedaży. W 2018 r. grupa Marvipol Development przekazała nabywcom 755 lokali mieszkalnych, wobec 511 w 2017 r. Większość stanowiły lokale z oddanych do użytkowania w 2018 r. etapów stołecznych inwestycji Riviera Park, Central Park Ursynów oraz z projektu Bemowo Residence. Rentowność brutto na rozliczonej w 2018 r. sprzedaży mieszkań wyniosła ponad 23 proc. 

Miniony rok przyniósł nie tylko wzrost przekazań lokali i skokowy wzrost zysku segmentu, ale również rekordową kontraktrację lokali. W 2018 r. Grupa podpisała 843 umowy sprzedaży mieszkań oraz lokali usługowych, wobec 765 umów zawartych w 2017 r. Wiceprezes Marvipol Development Mariusz Poławski wyjaśnia, że na wzrost wolumenu sprzedaży złożyło się nieustające zainteresowanie lokalalami z wieloetapowych inwestycji grupy, z Riviera Park (Warszawa Białołęka) na czele, a także wzbogacenie oferty dewelopera o nowe inwestycje z segmentu premium.

- W 2018 roku rozbudowaliśmy ofertę o mieszkania usytuowane w atrakcyjnych lokalizacjach, mam tu na myśli zarówno - nasz rodzimy warszawski rynek i inwestycje: Topiel No 18 (Powiśle) czy Dom przy Okrzei (Praga Północ), a także lokale z gdańskiego projektu Dwie Motławy (Wyspa Spichrzów), pierwszej inwestycji mieszkaniowej grupy realizowanej poza Warszawą. Starannie zbudowana, adresowana do zdywersyfikowanego grona odbiorców oferta mieszkaniowa sprawiła, iż miniony rok zakończyliśmy z rekordowym wynikiem sprzedaży. W 2019 roku chcemy dalej poszerzać naszą ofertę o kolejne atrakcyjne inwestycje - zapowiada Mariusz Poławski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.