Marvipol pracuje nad podziałem grupy i polityką dywidendową

Marvipol pracuje nad realizacją planu podział grupy i zakłada, że wprowadzenie segmentu motoryzacyjnego na GPW nastąpi najpóźniej na przełomie III i IV kwartału tego roku. Zanim to nastąpi spółka chce opublikować politykę dywidendową.

Autor: PAP 29 lutego 2016 15:30

Plan podziału grupy Marvipol zakłada, że docelowo na giełdzie notowane będą dwa podmioty - deweloperski Marvipol i motoryzacyjny M Automotive Holding - o takiej samej wyjściowej strukturze akcjonariatu.

- Cała operacja jest dość czasochłonna, bo wymaga spełnienia szeregu formalności, ale jesteśmy na bardzo dobrej drodze, by segment sprzedaży samochodów luksusowych zadebiutował na giełdzie najpóźniej na przełomie III i IV kwartału - skomentował Łukasz Sekuła, dyrektor finansowy Marvipolu.

Jego zdaniem spółka jest ewidentnie niedowartościowana, jeśli chodzi o wycenę rynkową. - Raporty przygotowywane przez analityków wskazują na kurs w okolicy 10 zł za akcję, dając równocześnie 50-proc. dyskonto dla części motoryzacyjnej ze względu na brak analogicznych spółek do porównania. Wierzymy, że spin off pozwoli odzwierciedlić ten potencjał - dodał.

Przed debiutem spółki motoryzacyjnej na GPW Marvipol zamierza przedstawić rynkowi politykę dywidendową.

- Chcemy, by segment sprzedaży samochodów, generujący bardzo dobre wyniki i poziomy gotówki, stał się w przyszłości spółką dywidendową - skomentował Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz Marvipolu.

Pytany o dywidendę z zysku za 2015 r., odpowiedział: „Spółka ma sporo planów inwestycyjnych, których realizacja jest dla nas priorytetem. Zarząd musi przeanalizować jeszcze wyniki za 2015 r. i tegoroczne potrzeby finansowe, by podjąć ostateczną decyzję w sprawie rekomendacji podziału zysku”.

Segment motoryzacyjny ma osiągnąć sprzedaż 2 tys. aut rocznie w 2018 roku.

- Zakładamy, że segment motoryzacyjny będzie notował w najbliższych latach ponad 20-proc. wzrosty sprzedaży samochodów i począwszy od 2018 r. osiągnie poziom ponad 2 tys. sprzedanych aut rocznie - powiedział Sekuła.

W tym roku Marvipol zamierza zainwestować w ten segment kilkanaście milionów złotych. Środki przeznaczy przede wszystkim na punkt Jaguar Land Rover przy ul. Wawelskiej w Warszawie. Sekuła poinformował, że obiekt powinien być gotowy do końca 2016 r.

W 2015 r. Marvipol sprzedał 1,27 tys. samochodów Jaguar i Land Rover, o 14 proc. więcej niż w 2014 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych