PARTNER PORTALU

Marvipol z zyskiem niemal podwojonym

Przychody dewelopersko-motoryzacyjnej grupy wzrosły w pierwszej połowie 2016 r. o 18 proc., do 362,6 mln zł. Zysk netto zwiększył się o 91 proc., do 19,4 mln zł. O skokowej poprawie wyników grupy przesądził segment motoryzacyjny, bijący w 2016 r. rekordy sprzedaży.

Autor: HouseMarket.pl 31 sierpnia 2016 12:19

– Mamy za sobą intensywne, pod względem ilości wykonanej pracy i w znakomitej większości udane, biorąc pod uwagę efekty naszych wysiłków, półrocze. Szczególnych powodów do satysfakcji dostarczył nam w tym okresie segment motoryzacyjny, który po bardzo udanych latach 2014 i 2015 dziś rośnie jeszcze dynamiczniej niż dotychczas. Intensywnie pracujemy również na tym, by biznes mieszkaniowy, osiągający dziś przyzwoite wyniki operacyjne i finansowe, wrócił na ścieżkę dynamicznego wzrostu, na miarę naszych ambicji i oczekiwań. Trudno będzie już w tym roku nadrobić zaległości sprzedażowe wynikające z opóźnionych decyzji administracyjnych w naszych dwóch nowych projektach, ale liczymy, że solidna zaliczka, wypracowana w minionej połowie roku, będzie wstępem do satysfakcjonujących całorocznych wyników – ocenia Mariusz Książek, prezes zarządu Marvipolu.

Segment motoryzacyjny w pierwszym półroczu 2016 r. odpowiadał za ponad 80 proc. skonsolidowanych przychodów grupy. Przychody ze sprzedaży samochodów, części zamiennych i usług serwisowych przekroczyły w tym okresie 294 mln zł, o 31 proc. więcej niż rok wcześniej, a wynik segmentu (zysk operacyjny bez zysków z inwestycji) wyniósł 24,1 mln zł (wzrost o 22 proc.).

W pierwszej połowie br. grupa zanotowała 53 proc. wzrost, do 1003 sztuk, wolumenu sprzedaży samochodów Jaguar i Land Rover (sprzedaż British Automotive Polska, generalnego importera) do własnej i zewnętrznej sieci dilerskiej. Wolumen sprzedaży samochodów do użytkowników końcowych przez dilerów wchodzących w skład grupy Marvipol wzrósł w pierwszej połowie 2016 r. o 46 proc., do 397 sztuk.

– Na dynamiczny wzrost sprzedaży wolumenowej złożyły się rosnące zainteresowanie klasycznymi modelami Jaguar Land Rover ze strony klientów jak również bardzo dobre przyjęcie przez odbiorców modeli wprowadzonych do sprzedaży w 2015 r. – Jaguar XE, Land Rover Discovery Sport i w 2016 r. – Jaguar F-Pace. Zeszłoroczni i tegoroczni debiutanci w I połowie 2016 r. odpowiadali za 25 proc. wolumenu sprzedaży British Automotive Polska do dilerów Jaguar Land Rover – informuje Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego.

Segment deweloperski Marvipolu

Segment deweloperski odnotował w pierwszym półroczu 2016 r. 70,5 mln zł skonsolidowanych przychodów, wobec 80,36 mln zł w analogicznym okresie 2015 r. Wynik segmentu za analizowane okresy wyniósł 1,5 mln zł, wobec 1,31 mln zł straty w I połowie 2015 r. W pierwszej połowie br. segment deweloperski zawarł 291 opłaconych umów sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych netto (po uwzględnieniu rezygnacji), o 13,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r.

Powierzchnia zakontraktowanych do sprzedaży lokali wyniosła 17,06 tys. m2. Dwie nowe, atrakcyjne lokalizacje na Żeraniu i Bemowie, z uzyskanymi w sierpniu pozwoleniami na budowę oraz rozpoczęcie 3 etapu flagowej inwestycji Marvipolu – CPU, powinny stać się przyczynkiem do istotnego wzrostu sprzedaży w kolejnych miesiącach.

Pozytywny wpływ na wypracowane w analizowanym okresie wyniki miały zyski współkontrolowanej przez Marvipol i Panattoni Europe spółki Industrial Center 37, powołanej dla zrealizowania projektów magazynowo-logistycznych, tworzących kompleks Panattoni Park Warsaw. Kompleks został ukończony w drugim kwartale br., a już na początku trzeciego kwartału zawarty został list intencyjny z inwestorem zainteresowanym jego kupnem. – Podjęliśmy strategiczną decyzję o oparciu segmentu deweloperskiego Grupy o dwa filary – biznes mieszkaniowy i logistyczno-magazynowy. Kontynuując udaną współpracę z Panattoni zamierzamy jeszcze w tym roku rozpocząć kolejne projekty magazynowo-logistyczne na działce zlokalizowanej w Grodzisku Mazowieckim – informuje Mariusz Książek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.