PARTNER PORTALU

Michał Kubicki, Unimax: dzisiaj klient jest świadomy i pilnuje standardów. Zmiany ostatniej dekady przysłużyły się kondycji rynku

O tym dlaczego jakość się opłaca, pozytywnie o konkurencji, planach firmy i rynku mieszkaniowym rozmawiamy z prezesem zarządu Unimax Development, Michałem Kubickim

Autor: HouseMarket.pl 10 października 2018 10:28

Katarzyna Kasprzyk: Gratuluję tysięcznego sprzedanego mieszkania.

Michał Kubicki:  Cieszymy się bardzo, to jest poważna cezura. Dodatkowo zbiegła się z decyzją pozwolenia na użytkowanie Rezydencji Niska 30, a to oznacza, że mamy już łącznie 700 w pełni zakończonych  mieszkań. Staramy się, żeby na koniec roku liczba ta przekroczyła tysiąc. Na przełomie 2018/2019 kończymy realizację czterech projektów: trzech w Warszawie i jednego w Kielcach. 

Podsumowując drogę do tysięcznego mieszkania, czy jest jakaś inwestycja, z której jest pan szczególnie zadowolony?

Ogólnie rzecz biorąc jesteśmy zadowoleni ze wszystkich projektów, dokładamy starań, żeby każdy z nich był unikalny i o najwyższej jakości. Potwierdza to fakt, iż nie mamy żadnej sprawy sądowej z naszymi klientami. W dzisiejszych czasach, przy wyspecjalizowanych kancelariach, które pod byle pretekstem pozywają deweloperów i z tego żyją, jest to istotne osiągnięcie.

Wszystkie projekty to są niejako moje dzieci, i choć wszystkie dzieci kocha się tak samo, to dwójka z nich znacząco się wyróżniają. Pierwsze to Promenada Solna, która jest najbardziej luksusowym projektem w historii Kielc i przynajmniej na najbliższe 15 lat takim pozostanie. Najdroższe mieszkanie kosztowało 9,4 tys. złotych, w mieście, gdzie w owym czasie średnia cena wynosiła około 4,5 tys. złotych za metr. I to jest, póki co, nasz największy budynek -10,5 tys. mkw. mieszkań i lokali. Ciekawostką, która dobrze oddaje wyjątkowość tej inwestycji, jest fakt, że miejsca parkingowe z drugiej ręki sprzedają się po 60 tys. Można więc uznać, że porządnie go wykonaliśmy i dobrze wybraliśmy lokalizację Budynek  wpisuje się fantastycznie w śródmieście Kielc. Budynek znajduje się w śródmieściu Kielc, w zielonej i zacisznej części i fantastycznie  wpisał się w ten kontekst materiałami wykończeniowym i z architekturą. Drugie dziecko to…

Niska?

Tak, Niska 30. Kameralny budynek, ale o jeszcze wyższym standardzie, blisko śródmieścia Warszawy, gdzie także postawiliśmy na wysokiej jakości materiały elewacyjne i adekwatny standard wewnątrz. Wszystkie powierzchnie wspólne są wyłożone kamieniem, mamy tam dużo oklein drewnianych, strefa recepcyjna ma elegancko zaaranżowaną ścianę z mchu i sporo designerskiego oświetlenia. Wyszło lepiej, niż na wizualizacjach. 

Obydwie wymienione realizacje o kamienie milowe w rozwoju naszej firmy. Zaczynaliśmy inwestowanie w nieruchomości dokładnie 3 listopada 2010 roku, kiedy to kupiliśmy od moich poprzednich, hiszpańskich wspólników, projekt Promenada Solna. Od tej cezury zaczęliśmy intensywnie zajmować się biznesem nieruchomościowym i wydzieliliśmy tę działalność jako odrębną spółkę - do tej pory, działając jako generalny wykonawca, byliśmy głownie przedsiębiorstwem budowlanym.

Model biznesowy z własnym generalnym wykonawcą lepiej funkcjonuje zważywszy na obecne koszty budowy? 

W dzisiejszych czasach kluczowe jest zaufanie między inwestorem a generalnym wykonawcą. Ponieważ obydwie spółki są naszą własnością, to oczywiście znacznie bardziej komfortowo się pracuje. Wadą jest to, że własnej spółki się nie ukarze, w przypadku problemów, ale brak procesów sądowych z klientami, wskazuje jednak, że usterek jest niewiele, a koledzy zarządzającym biznesem wykonawczym, bardzo dobrze sobie radzą. Mimo to, jako inwestor, mamy własny nadzór - swojego project managera, który pilnuje wykonawcy. 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.