PARTNER PORTALU

Mieszkaniowa ofensywa Atalu

Atal po dziewięciu miesiącach 2016 r. przekazał 1260 lokali, przed rokiem było to 500. Oznacza to wzrost o 152 proc. rok do roku. Najwięcej przekazań miało miejsce w Krakowie, Warszawie oraz Wrocławiu.

Autor: HouseMarket.pl 17 listopada 2016 11:17

Spółka wprowadziła też do sprzedaży pierwszą inwestycję w Gdańsku i Poznaniu. To pozwoli na dalsze zwiększanie sprzedaży, a także na większą niezależność od zmienności koniunktury na poszczególnych rynkach. Najwięcej przekazań było w Krakowie (525), następnie w Warszawie (223), Wrocławiu (201), Katowicach (166) i Łodzi (145).

- Analiza dotychczasowych trendów rynkowych pozwala założyć, że w całym 2016 roku sprzedaż wyniesie zdecydowanie ponad 2000 lokali, czyli powyżej wcześniejszych naszych założeń obejmujących kontraktację ok. 1800 lokali. Stale pracujemy nad dywersyfikacją oferty, to pozwala nam lepiej reagować na zmiany zachodzące w branży i wśród preferencji klientów. Stąd decyzja o wejściu na dobrze rokujący rynek trójmiejski i poznański – mówi Mateusz Juroszek, wiceprezes Atalu.

Deweloper, narastająco po trzech kwartałach 2016 roku osiągnął 450,5 mln zł skonsolidowanych przychodów, czyli o 147 proc. więcej niż przed rokiem. Od stycznia do września br. Firma wypracowała 89,8 mln zł zysku netto, czyli niemal trzy razy więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Wskaźnik rentowności brutto osiągnął poziom 23,4 proc., a rentowności netto 20 proc.

Po trzech kwartałach tego roku Atal sprzedał na podstawie umów deweloperskich 1761 lokale – po uwzględnieniu rezygnacji. Jest to więcej niż – rekordowa jak dotąd – sprzedaż z całego ubiegłego roku (1689). Wzrosty sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach dotyczyły każdego obsługiwanego rynku.

- Atal pozostaje liderem w branży deweloperskiej – poprawiamy nasze wskaźniki rentowności. Osiągamy również dynamiczne wzrosty nie tylko przychodów, ale i wyniku netto czy sprzedaży – dodaje Mateusz Juroszek.

W 2016 roku deweloper wydał na zakup nowych gruntów ponad 93,8 mln zł. Spółka zakupiła łącznie sześć działek w miastach, gdzie prowadzi dotychczasową działalność – Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław i Trójmiasto. Zsumowany potencjał PUM tych gruntów to 122 500 mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych