PARTNER PORTALU

Mieszkaniowy trend: Wędrówki z przedmieść do centrów miast

- Jako aktywny gracz na rynku mieszkań dla zamożnych klientów, obserwujemy dość nowe – pozytywne z naszej perspektywy – zjawisko: chęć powrotu z przedmieść do centrów miast – mówi Adam Małaczek, prezes zarządu Moderna Investment.

Autor: HouseMarket.pl 22 grudnia 2016 14:17

Rok 2016 Moderna Investment zaliczy do bardzo udanych. Firma oddała do użytku trzy inwestycje: najważniejszą dla spółki w tym roku – Baltiq Plazę przy kultowej ul. Świętojańskiej w Gdyni oraz kamienice: Victoria Residence w Sopocie i Nautikka w Gdyni.

- Sukcesem jest nie tylko zakończenie tych inwestycji, ale także bardzo dobry wynik sprzedaży lokali. W 2016 r. rozpoczęliśmy kolejne przedsięwzięcia, w tym m.in. Front Park - osiedle pięknie położone nad Opływem Motławy na Dolnym Mieście w Gdańsku oraz naszą pierwszą warszawską inwestycję - kameralną kamienicę Złota-Chmielna zlokalizowaną w samym sercu stolicy – wylicza prezes Adam Małaczek.

Sprzedażowy strzał w dziesiątkę

W Oliwie w styczniu zawiśnie wiecha, dla zainteresowanych Front Parkiem Moderna uruchomiła nowe biuro sprzedaży przy ul. Szafarnia 6, a warszawska Złota-Chmielna okazała się szybko strzałem w dziesiątkę – w ciągu niecałych dwóch miesięcy od uruchomienia sprzedaży nabywców znalazło 50 proc. mieszkań.

- Stale nie tylko obserwujemy, ale i wykorzystujemy trendy dominujące na rynku deweloperskim, pozostając przy tym wiernymi naszej strategii stawiania na budowę wysokiej klasy nieruchomości dla najbardziej wymagających klientów. Jednym z ciekawszych z naszej perspektywy zjawisk jest rozwój rynku mieszkań na wynajem, traktowanych jako zyskowna alternatywa inwestycyjna – tłumaczy prezes Moderny.

Z branżowych analiz wynika, że w czerwcu 2016 r. zanotowano rekordową przeciętną oczekiwaną rentowność inwestycji w mieszkanie na wynajem. W zestawieniu miast o największym potencjale zysku znalazły się m.in. Gdańsk i Warszawa, przy czym w Gdańsku prognozowany zysk to nawet 5,5 proc. netto rocznie.

- Wzmożone zainteresowanie zakupem mieszkań w celach inwestycyjnych obserwujemy też wśród naszych klientów. Tak było w przypadku sopockiej Victoria Residence i Baltiq Plazy. Tak jest też obecnie we Front Parku w Gdańsku i warszawskiej inwestycji Złota-Chmielna. Wiele wskazuje na to, że ten trend utrzyma się również w 2017 roku – twierdzi Adam Małaczek.

Moderna rozwija dodatkowe usługi dla klientów

Mając to na uwadze Moderna rozwija dodatkowe usługi dla swoich klientów. Wspiera ich na dwa sposoby. Dzięki wyspecjalizowanej usłudze Moderna Concierge przygotowuje indywidualne analizy finansowe dotyczące maksymalizacji dochodu z nieruchomości oraz stopy zwrotu z inwestycji, które pomagają podjąć dobrą z punktu widzenia klienta decyzję. Oferuje też kompleksową usługę zarządzania najmem.

- Jako aktywny gracz na rynku mieszkań dla zamożnych klientów, obserwujemy też dość nowe – pozytywne z naszej perspektywy – zjawisko: chęć powrotu z przedmieść do centrów miast. Długie godziny spędzone na dojazdach, oddalenie od centrum wydarzeń kulturalno-społecznych, sprawiają, że wygodny apartament w atrakcyjnej śródmiejskiej lokalizacji staje się dla wielu bardziej kuszący niż dom pod miastem. Na tę potrzebę opowiadamy właśnie gdańskim Front Parkiem – wyjaśnia prezes Małaczek.

Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego, od stycznia do listopada 2016 roku w Polsce oddano do użytkowania 143 316 mieszkań. To bardzo duży, bo aż 10-procentowy wzrost tej liczby w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. Takie dane mogą napawać deweloperów optymizmem.

- Wiele wskazuje też na to, że wzrost zainteresowania mieszkaniami o wysokim standardzie i w prestiżowych lokalizacjach utrzyma się i zjawiska, których obawia się część deweloperów, takie jak uruchomienie programu Mieszkanie Plus, nie będą miały na nie wpływu – podsumowuje prezes Moderny Investment Adam Małaczek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.