PARTNER PORTALU

Misja, wizja, strategia

Sektor deweloperski to branża z misją. Troska i dbałość o klienta, nieustanne wyprzedzanie potrzeb - to tylko niektóre z wyzwań przed którymi aktualnie stoją deweloperzy. - Jesteśmy współodpowiedzialni za to, by miasta rozwijały się w sposób zrównoważony, ich przestrzeń była otwarta i zachęcała do korzystania z niej - dodaje Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży w dziale mieszkaniowym Echo Investment.

Autor: housemarket.pl 28 listopada 2018 09:00

Jakie są najbliższe plany Echo Investment?

W tym roku ogłosiliśmy start Resi4Rent. Wraz z partnerem finansowym tworzymy komercyjną platformę mieszkań na wynajem. W ramach tej umowy Echo będzie odpowiedzialne za planowanie, projektowanie i realizację inwestycji. Platforma ma już ponad 1 200 mieszkań w budowie i kolejne 1 700 przygotowane do realizacji w ciągu najbliższych 12 miesięcy, dzięki czemu będzie największym prywatnym funduszem mieszkań na wynajem w Polsce.

Pierwsi mieszkańcy wprowadzą się do projektów Resi4Rent już w czwartym kwartale 2019 roku. Wejście w ten segment to dla nas możliwość znaczącego zwiększenia skali działania w sektorze mieszkaniowym. Co więcej, Resi4Rent wzbogaci nasze flagowe i miastotwórcze projekty wielofunkcyjne, jak m.in. Browary Warszawskie, poprzez promowanie miejskiego stylu życia i tworzenie wokół nich lokalnych społeczności.

Projekty takie jak Resi4Rent stopniowo wypełnią lukę na rynku i sprawią, że wynajem stanie się w Polsce dużo bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem, szczególnie dla młodych, mobilnych specjalistów, którzy nie chcą obciążenia finansowego związanego z długoletnim kredytem hipotecznym. Takie osoby mniejszą wagę przykładają do własności, a wolą skorzystać z bezpiecznej oferty najmu instytucjonalnego.

Echo Investment intensywnie rozwija się w sektorze mieszkaniowym...

Naszym strategicznym celem jest zajęcie pozycji lidera wśród deweloperów mieszkaniowych. Z każdym kwartałem jesteśmy bliżej, co potwierdzają wyniki sprzedaży i rosnąca liczba przekazań mieszkań. W pierwszym półroczu tego roku zawarliśmy 557 umów sprzedaży mieszkań, w porównaniu do 551 umów w analogicznym okresie 2017 roku. Obecnie w budowie mamy ponad 2 tysiące mieszkań w największych miastach Polski. W przygotowaniu mamy kilka tysięcy lokali – głównie w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i we Wrocławiu.

Czy nabywcy interesowali się konkretnym typem mieszkań?

Nabywców można podzielić na dwie grupy: to klienci inwestycyjni i osoby bądź rodziny, które poszukują własnego „M”. Ich preferencje są różne – w zależności od lokalizacji, ceny, wieku. Największym zainteresowaniem cieszą się mieszkania do 50 mkw., w szczególności w centralnych lokalizacjach miast. Wiele z nich kupowanych jest inwestycyjnie, pod wynajem lub na przykład z myślą o dzieciach rozpoczynających studia w danym mieście. Większe metraże często kupowane są w związku z sytuacją rodzinną i ekonomiczną kupujących, tj. powiększenie się rodziny czy polepszenie standardu.

Rozglądają się Państwo za nowymi działkami?

W zaawansowanych negocjacjach oraz zabezpieczone mamy obecnie działki, na których powstać może 230 tys mkw powierzchni – w zdecydowanej większości mieszkaniowej. Cały czas poszukujemy atrakcyjnych lokalizacji i monitorujemy ceny gruntów, aby mieć pewność, że przyszłe projekty przyniosą oczekiwany zwrot. Strategia firmy zakłada, że kupujemy ziemie pod budowę, w dobrze zlokalizowanych i skomunikowanych lokalizacjach. Rynek gruntów inwestycyjnych przynosi inwestorom coraz więcej wyzwań, jednak ze względu na dużą skalę działania, know-how, potencjał finansowy oraz markę, staramy się inwestować w lokalizacje z dużym potencjałem na przyszłość. Dodatkowo zarządzanie zakupami i projektami w naszej firmie sprawia, że nigdy nie mamy konieczności kupowania gruntów, a w produkcji stale mamy bank ziemi, pozwalający nam spokojnie pracować przez 3-5 lat do przodu.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.