PARTNER PORTALU

Murapol celuje w model klasycznego dewelopera

Skoncentrowanie się na segmencie popularnym, dywersyfikacja projektów w całej Polsce, dążenie do optymalizacji procesu deweloperskiego, aktywny bank ziemi i transparentność finansowa - oto główne założenia strategii Murapolu na lata 2019/2021+. Deweloper realizuje obecnie 36 inwestycji w 15 miastach Polski i przygotowuje się do wejścia na giełdę.

Autor: HouseMarket.pl 12 grudnia 2018 16:24

Iwona Sroka, członek zarządu Murapol odpowiedzialna za obszar komunikacji strategicznej i relacji inwestorskich, podczas prezentacji strategii zaznaczyła, że nowy skład zarządu chce odciąć się od wcześniejszej polityki firmy.

Firma ma skoncentrować się na tym, co robi najlepiej, nie angażując się w projekty poza działalnością deweloperską (typu inwestowanie w Łódź Widzew). Wykorzystanie posiadanych zasobów wyłącznie w biznesie deweloperskim, utrzymanie dotychczasowego potencjału i  efektywnego modelu działalności operacyjnej oraz wysoka dywersyfikacja geograficzna mapy inwestycji z uwzględnieniem koncentracji w największych miastach w Polsce, to główne założenia strategii rozwoju Grupy Murapol na lata 2019/2021+. Zgodnie z przyjętym planem wzrostu, spółka skupi się na doskonaleniu działalności deweloperskiej, z wykorzystaniem nowych rozwiązań i technologii oraz z dbałością o profesjonalne relacje z uczestnikami rynków finansowych.

Murapol ma realizować inwestycje mieszkaniowe w segmencie popularnym, w tempie i cenach konkurencyjnych w stosunku do największych deweloperów w Polsce, dostępne szerokiemu gronu nabywców, także ze względu na ogólnopolski charakter działalności dewelopera.

Wizją Grupy jest tworzenie organizacji działającej w oparciu o powtarzalny i zoptymalizowany model biznesowy na rynku mieszkań przeznaczonych na sprzedaż, ale i reagującej na wyzwania rynku i konkurencji, z kompetencjami w zakresie rozszerzenia modelu biznesowego o nowe rozwiązania i technologie, adekwatnie do zapotrzebowania rynku.

Nikodem Iskra, jako jeden z nielicznych przedstawicieli branży, zaznaczał, że dobrze układa się współpraca z samorządami. Dlatego też Murapol po doświadczeniach zagranicznych obecnie koncentruje się na rynku polskim. Deweloper chce rozwijać własny system prefabrykacji, ale rezygnuje z budowy fabryki.

Plan wzrostu GK Murapol kładzie duży nacisk na optymalizację procesów i sprawność całej organizacji, działającej w oparciu o wypracowany i unikatowy know-how, a w zakresie zasobów ludzkich – organizacji uczącej się i opartej na indywidualnych talentach pracowników. Istotny fundament dalszego rozwoju Spółki, stanowi posiadany bank ziemi i wszelkie inne zasoby niezbędne do utrzymania założonych parametrów biznesowych strategii w długim okresie. Wszystko to pozwoli Grupie wyróżniać się pozytywnie wskaźnikami efektywności i marżą, a także średnim czasem realizacji inwestycji i ofertą cenową.

- Strategia rozwoju Grupy Murapol, którą przyjęliśmy na najbliższe lata, przewiduje koncentrację wszystkich posiadanych zasobów i kompetencji na naszym podstawowym biznesie, z którego wyrośliśmy i który od początku do dzisiaj stanowi podstawę naszego funkcjonowania. Wypracowany przez 17 lat aktywności model biznesowy oraz organizacja procesu produkcji mieszkań sprawdzają się każdego dnia. Niemniej jednak mamy świadomość tego, że rynek się zmienia, także oczekiwania klientów ewoluują. Nie pozostajemy na nie obojętni, dlatego w strategii duży nacisk kładziemy na to, aby podążać za zmieniającym się zapotrzebowaniem, a nawet wyprzedzać te zmiany i być pionierem tam, gdzie widzimy taką szansę biznesową. Stąd w naszej strategii ważną rolę odgrywa wykorzystywanie wypracowanego przez lata know-how, przy jednoczesnej dużej otwartości na nowe technologie zarówno w dostarczanych na rynek produktach, jak i sposobie organizacji procesu ich wytwarzania. – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol.

Równie istotnym elementem naszej strategii jest otwartość na inwestorów, rozumiana zarówno jako zaproszenie ich w przyszłości do partycypowania we wzroście GK Murapol, jak i klarowna, przejrzysta komunikacja z rynkami finansowym – dodaje Nikodem Iskra.

Optymalizacji modelu działalności deweloperskiej Grupy Murapol będzie towarzyszyło  uproszczenie jej struktury organizacyjnej i wykorzystanie wypracowanych systemów zarządzania oraz rozwiązań technologicznych.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.