PARTNER PORTALU

Polnord nie chce napędzać sprzedaży kosztem marży

Grupa Polnord sprzedała w pierwszym półroczu 497 mieszkań netto w stosunku do 652  sprzedanych w I półroczu 2017 r. Spółka deklaruje, że nie chce maksymalizować wolumenu sprzedaży kosztem marży. Ostrożniejsze cele sprzedażowe na ten rok zostały postawione z powodu rosnących cen generalnego wykonawstwa.


Autor: HousMarket.pl 10 lipca 2018 11:45

W poszczególnych spółkach Grupy za I półrocze 2018 r. rozpoznanych zostanie 535 lokali wobec 356 lokali przekazanych w analogicznym okresie 2017 r, czyli deweloper zwiększa o 50 proc. liczbę lokali.

W II kwartale 2018 r. sprzedaż ważona udziałami Polnord wyniosła 199 lokali. W wyniku finansowym tego okresu rozpoznanych zostanie 213 mieszkań.

- Już niejednokrotnie komunikowaliśmy, że ze względu na - przekraczające czasem zdrowy rozsądek - ceny generalnego wykonawstwa, nie będziemy uruchamiać projektów, które mogłyby przynieść ujemną marżę. Do sprzedaży będą wprowadzane inwestycje, na które mamy podpisaną umowę na generalne wykonawstwo, czyli jesteśmy w stanie jednoznacznie oszacować koszty budów - mówi Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Polnord.

- Mamy ten komfort, że dysponujemy dużym zasobem gruntów inwestycyjnych i własną spółką budowlaną - Polnord Construction. Możemy więc przenosić nasze projekty na przyszły rok, nie zamierzamy budować drogo i przerzucać nieakceptowalnych kosztów na klientów. Gdy na rynek wykonawców wrócą racjonalne stawki, nasza oferta będzie bardziej konkurencyjna w stosunku do wielu obecnie rozpoczynanych inwestycji, których rentowność może zapewnić jedynie znaczące podnoszenie cen - dodaje Dariusz Krawczyk.

W 2018 r. Grupa planuje wprowadzić do oferty ponad 1 250 mieszkań w ramach 10 projektów. Na początku lipca br. Polnord uruchomił sprzedaż 113 mieszkań w nowym projekcie Wilania, zlokalizowanym w warszawskim Wilanowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.