PARTNER PORTALU

Polnord zbliża się do celu

Polnord zanotował rekordowy wynik w historii firmy. W pierwszym kwartale br., według danych ważonych udziałami spółki, odnotowano 21-procentowy wzrost sprzedaży mieszkań. Jeszcze w tym roku deweloper planuje wprowadzić do oferty około 1450 mieszkań i osiągnąć sprzedaż na poziomie ok. 1250 lokali. Strategicznym celem jest roczna sprzedaż na poziomie 1,5 tys. mieszkań.

Autor: HouseMarket.pl 17 maja 2017 10:56

Grupa Polnord wypracowała 12,9 mln skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w porównaniu do 69,4 mln zł rok wcześniej. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł w tym okresie 3,2 mln zł. Grupa odnotowała 5,5 mln zł straty w porównaniu do 183 tys. zł zysku w analogicznym okresie roku ubiegłego.

- Wyniki finansowe są zgodne z naszymi przewidywaniami. Wpływ na poziom osiągniętych przychodów miało przekazanie klientom 47 lokali, co wynika z dwuletniego cyklu realizacji inwestycji. W kolejnych okresach spodziewamy się znacznego wzrostu liczby podpisanych aktów własnościowych, co pozytywnie może wpłynąć na nasze wyniki już w II kwartale – mówi Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Polnordu. - Konsekwentnie realizujemy strategię przyjętą na lata 2016-2019, reorganizując pracę spółki i przystosowując ją do nowych wyzwań. Działania te znalazły już swe odzwierciedlenie w rekordowej liczbie 336 sprzedanych lokali w I kwartale. Warto też zauważyć, że w analizowanym okresie osiągnęliśmy marże brutto ze sprzedaży na poziomie 25 proc., co daje wzrost o 7 punktów procentowych w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego a poziom rentowności był wyższy niż zakładał konsensus rynkowy.

Dzięki uruchamianiu średnio jednej nowej inwestycji w miesiącu, Polnord zmierza do zabudowy całego posiadanego banku ziemi, który pozwala zrealizować ok. 1 mln mkw. powierzchni mieszkalnej i użytkowej. Zgodnie z przyjętą strategią, Spółka koncentruje się na najbardziej perspektywicznych rynkach, jakimi są Warszawa i Trójmiasto. W I kwartale br. Spółka uruchomiła realizację dwóch projektów: Chabrowe Wzgórze w Kowalach koło Gdańska (44 lokale) z terminem realizacji na koniec 2017 r. oraz Fotoplastykon w Gdańsku (153 lokale), który zostanie oddany do użytkowania w II połowie 2018 r. Spółka w 2017 r. planuje wprowadzić do oferty około 1450 mieszkań i osiągnąć sprzedaż na poziomie ok. 1250 lokali. Według przyjętej strategii najpóźniej w 2019 roku spółka zamierza osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 1500 lokali przy przychodach wynoszących 500 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.