Rok rekordów sprzedaży Firmus Group

Firmus Group, inwestująca w Mielnie grupa spółek deweloperskich, miniony rok może uznać za bardzo udany. Dopiero co rozpoczęty zapowiada się dla niej jeszcze lepiej.

Autor: HouseMarket.pl 07 stycznia 2016 12:44

Z jednej strony to największa dotychczas liczba sprzedanych w roku apartamentów, a z drugiej – pobity rekord wartości metra kwadratowego apartamentu wakacyjnego nad polskim morzem. Sukces w postaci sprzedanych przez Firmus Group w ubiegłym roku 114 apartamentów był możliwy dzięki finalizacji inwestycji o nazwie Rezydencja Park i rozpoczęciu dwóch kolejnych: Rezydencja Park Rodzinna (32 lokale) i Dune B (151 apartamentów). Wszystkie one są zlokalizowane w Mielnie nad Bałtykiem.

Rezydencja Park składa się z czterech kameralnych budynków po 12 apartamentów każdy. Położone w sosnowym parku, w bliskości plaży i brzegu jeziora Jamno, szybko znalazły nabywców.

Idąc za ciosem Firmus rozpoczął w pobliżu realizację Rezydencji Park Rodzinnej, której budowa zakończy się przed tegorocznym długim weekendem majowym. Stylem nawiązuje ona do sąsiedniej Rezydencji Park. Spośród zaoferowanych tutaj 32 apartamentów na etapie stanu surowego zamkniętego sprzedane w 2015 roku zostało 40 procent. Średnia cena za 1 mkw. uzyskana przez dewelopera wyniosła zaś 8 500 zł brutto. Wszystkie lokale zostaną oddane nabywcom jako w pełni wykończone i wyposażone z kompletnie urządzonymi łazienkami i aneksami kuchennymi.

Hitem w ofercie dewelopera okazał się apartamentowiec Dune B. To druga z trzech części Dune Resort, w którym znajdzie się łącznie koło 350 apartamentów. Budowa na dobre rozpoczęła się wraz z końcem ubiegłorocznych wakacji i wtedy również ruszyła sprzedaż. Na koniec roku sprzedanych było już 90 spośród 151 zaoferowanych lokali (ponad 60 procent). Tym samym wartość sprzedanej powierzchni użytkowej w całej inwestycji (apartamenty w Dune A i B oraz miejsca postojowe i komórki lokatorskie) wyniosła blisko 130 mln zł.

- Znaczenie ma nie tylko prestiżowa lokalizacja. Dosłownie o krok od plaży, ale także zaufanie klientów do nas jako dewelopera oraz założony efekt końcowy, który z pewnością działa na wyobraźnię. Klientów nie zrażają ceny często wyższe niż u konkurencji, bo mają oni przekonanie, że zakup im się opłaci a zainwestowane pieniądze zwrócą się z nawiązką. Jeśli kupują apartamenty w celach komercyjnych. A jeśli kupują je wyłącznie na własny użytek, wiedzą, że staną się właścicielami niebanalnych nieruchomości – tłumaczy Cezary Kulesza, kierownik działu sprzedaży i marketingu Firmus Group.

Założenie opłacalności ewentualnego zakupu inwestycyjnego nie opiera się w tym przypadku na niesprawdzalnej obietnicy składanej klientom przez dewelopera, ale na twardych danych. Pierwsza część kompleksu Dune Resort, nazywana Dune A, działa od ponad dwóch lat. Duża część znajdujących się w niej apartamentów objęta jest systemem wynajmu.

Jak wynika ze statystyk jednej z firm obsługujących wynajem, apartamenty w Dune - w czasie kiedy nie korzystają z nich właściciele - są wynajęte przez większą część roku, co przekłada się na przychody przekraczające znacząco koszt kredytu lub pożyczki hipotecznej zaciągniętej na zakup. A to powoduje, że jest to na pewno inwestycja atrakcyjniejsza niż np. lokata bankowa.

Po zakończeniu budowy Dune B będzie największym elementem Dune Resort. Znajdą się w nim główne atrakcje kompleksu (w tym m.in. wewnętrzne baseny kąpielowe), które dopełnią ofertę Dune A, gdzie działa restauracja z kawiarnią, dostępna jest sala fitness, gabinet kosmetologiczny, dwa zewnętrzne baseny z podgrzewaną wodą.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych