PARTNER PORTALU

Ronson podsumowuje półrocze z kilkukrotnym wzrostem zysku netto

Przychody Ronson Development w pierwszym półroczu 2018 r. przekroczyły 170 mln zł, czyli były o ponad 16 proc. większe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Uwzględniając wartość lokali przekazanych klientom w projekcie joint venture City Link I, całkowite przychody za sześć miesięcy tego roku sięgnęły 194 mln zł, co oznacza wzrost o 35 proc.

Autor: HouseMarket.pl 08 sierpnia 2018 14:55

W pierwszym półroczu br. Ronson przekazał klientom klucze łącznie do 517 lokali, o 39 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. (371 lokali). 64 z 517 przekazanych lokali dotyczyło projektu City Link I, w którym spółka ma 50-procentowy udział.

Skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży za pierwsze półrocze 2018 r. wyniósł 27,6 mln zł, czyli o około 12  proc. więcej w porównaniu z 24,7 mln zł zysku brutto ze sprzedaży w pierwszej połowie 2017 r. Całkowity wynik ekonomiczny (uwzględniając 100 proc. zysku brutto z projektu City Link I) wyniósł 33,6 mln zł.

Średnia marża brutto na inwestycjach mieszkaniowych przekazanych klientom w okresie od stycznia do czerwca br. (uwzględniając projekt City Link I) wyniosła 17,3 proc. wobec 15 proc. przed rokiem.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom Ronson Development w pierwszym półroczu 2018 r. wyniósł 10,3 mln zł i był niemal 4-krotnie wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy wyniósł niespełna 2,7 mln zł.

 – Dzięki bardzo udanemu drugiemu kwartałowi, całe pierwsze półrocze 2018 r. zakończyliśmy z wyraźnie lepszymi niż przed rokiem wynikami finansowymi na każdym poziomie rachunku zysków i strat. Od początku tego roku przekazaliśmy klientom łącznie 571 lokali, czyli o 39 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej, co przełożyło się na dynamiczny wzrost przychodów – powiedział Rami Geris, członek zarządu i dyrektor finansowy Ronson Development.

 – Największy udział w rozpoznanych wynikach miał projekt Espresso na warszawskiej Woli, gdzie w pierwszym półroczu przekazaliśmy klientom 137 lokali o łącznej wartości ponad 56 mln zł i marży brutto na poziomie prawie 22 proc. W ukończonym w maju br. pierwszym etapie osiedla Miasto Moje na Białołęce w drugim kwartale zdążyliśmy przekazać 60 lokali o łącznej wartości prawie 17 mln zł z marżą brutto sięgającą niemal 25 proc. Dodatkowo, 134 lokale (o łącznej wartości 40 mln zł) w Miasto Moje I były już sprzedane na koniec czerwca i spodziewamy się, że zostaną one przekazane klientom i rozpoznane w rachunku wyników w trzecim kwartale tego roku – dodał Rami Geris.

– W pierwszym półroczu przekazaliśmy również 24 lokale w projekcie Nova Królikarnia na Mokotowie. Są to głównie apartamenty o dużych metrażach i wysokiej średniej cenie jednostkowej – łączna wartość przekazanych lokali to blisko 19 mln zł, a marża brutto przekroczyła 12 proc. Warto tutaj wskazać, że łączne spodziewane przychody z całego projektu Nova Królikarnia (uwzględniając etapy objęte opcjami zakupu) wynoszą niemal 450 mln zł – zaznaczył Rami Geris.

Pod względem bieżącej sprzedaży mieszkań, pierwsza połowa tego roku, a w szczególności drugi kwartał, również była udana dla Ronson Development. Od kwietnia do czerwca spółka zakontraktowała sprzedaż 248 lokali, czyli o 38 proc. więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku tego roku Ronson Development znalazł nabywców łącznie na 436 lokali.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.