PARTNER PORTALU

Ronson podsumowuje wyniki sprzedaży i przekazania w 2018 roku

Przychody Ronson Development w 2018 r. przekroczyły 294 mln zł i były o 27 proc. wyższe niż w 2017 r. Uwzględniając wartość lokali przekazanych klientom w projekcie joint venture, całkowite przychody sięgnęły 323 mln zł.

Autor: housemarket.pl 14 marca 2019 10:47

W 2018 r. Ronson Development zakończył realizację inwestycji obejmujących łącznie 457 lokali w Warszawie, w tym czwartego etapu projektu Espresso na Woli, pierwszego etapu osiedla Miasto Moje na Białołęce oraz pierwszego etapu projektu Nova Królikarnia na Mokotowie.

– W 2018 r. przekazaliśmy klientom łącznie 764 lokale w porównaniu z 833 rok wcześniej. Znacząco, do 695 (z 584 w 2017 r.) wzrosła natomiast liczba lokali przekazanych w projektach, w których mamy 100-procentowy udział, co przełożyło się na istotny wzrost raportowanych przychodów. Największy udział w wynikach 2018 r. miały nasze warszawskie inwestycje: Miasto Moje, Espresso oraz Nova Królikarnia. W minionym roku sprzedaliśmy ponadto pulę ostatnich lokali w naszym wysokomarżowym projekcie Moko, co także znalazło pozytywne odzwierciedlenie w wynikach finansowych za 2018 r. - wskazał Rami Geris, wiceprezes i dyrektor finansowy Ronson Development.

Warszawskie projekty odpowiadały za ponad 70 proc. przychodów rozpoznanych przez Ronson Development w ubiegłym roku oraz za zdecydowaną większość wypracowanych zysków. Spośród inwestycji realizowanych poza Warszawą, spółka rozpoznała w ubiegłym roku przychody z projektów Młody Grunwald w Poznaniu, Panoramika w Szczecinie oraz Vitalia we Wrocławiu, które zostały ukończone jeszcze przed 2018 r.

Pod względem bieżącej sprzedaży, Ronson Development odnotował w 2018 r. wyniki zbliżone do rezultatów z 2017 r.

– W minionym roku sprzedaliśmy nieco mniej lokali niż rok wcześniej, tj. 773 wobec 815 w 2017 r., ale wartość zawartych umów sprzedaży była wyższa, gdyż przekroczyła 329 mln zł wobec niespełna 313 mln zł w 2017 r. Średnia cena lokali sprzedanych w 2018 r. wyniosła 426 tys. zł w porównaniu z 384 tys. zł rok wcześniej. Najlepiej sprzedającymi się projektami w 2018 r. były nasze dwa warszawskie bestsellery, czyli City Link na Woli, gdzie sprzedaliśmy 211 lokali, oraz Miasto Moje na Białołęce, gdzie znaleźliśmy nabywców na 159 lokali. Dużą popularnością cieszyły się także nasze inwestycje poza Warszawą – Vitalia i Miasto Marina we Wrocławiu, Panoramika w Szczecinie oraz Grunwald2 w Poznaniu. W każdym z tych projektów sprzedaliśmy w ubiegłym roku po kilkadziesiąt mieszkań. Dużą uwagę przykładamy ponadto do sprzedaży lokali mieszkalnych, miejsc parkingowych i komórek lokatorskich w już ukończonych projektach, co pozwoliło nam istotnie ograniczyć zapasy gotowych produktów na koniec roku – wskazał Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

W ofercie sprzedaży spółki na koniec 2018 r. znajdowały się 562 lokale, w tym 82 lokale w projektach już ukończonych oraz 480 lokali w projektach w budowie.

- Rok 2019 rozpoczęliśmy z mocno wyprzedaną ofertą. Naszym priorytetem jest jej istotne wzmocnienie w nadchodzących miesiącach, w uzupełnieniu do projektów, których realizację już rozpoczęliśmy od początku tego roku. Zakładamy, że w ciągu całego bieżącego roku uruchomimy cztery zupełnie nowe inwestycje, w tym dwie w Warszawie – Ursus Centralny i Wilanów Tulip, a także Matisse we Wrocławiu oraz Chopin w Szczecinie. Planujemy ponadto uruchomienie kolejnych etapów już realizowanych projektów, takich jak Miasto Moje, Vitalia oraz Panoramika. Łącznie są to inwestycje obejmujące ponad 1000 lokali. Ponadto, w przypadku skorzystania z opcji nabycia kolejnych etapów projektu Nova Królikarnia, nasza oferta może powiększyć się dodatkowo o 85 domów i apartamentów realizowanych w ramach tego prestiżowego osiedla na Mokotowie - zapowiedział Nir Netzer, prezes Ronson Development.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.