W czasach prosperity deweloperzy wydają na reklamę miliony

W dobie mieszkaniowej hossy deweloperzy nie żałują pieniędzy na reklamę swoich inwestycji. Wydatki największych graczy na promocję warszawskich projektów sięgają kilku milionów zł – wynika z danych Cenatorium.

Autor: HouseMarket.pl 01 lipca 2015 08:40

Zdecydowana większość firm deweloperskich wykorzystuje reklamę w mediach jako narzędzie do stymulowania sprzedaży. Poprzez środki masowego przekazu prezentują przede wszystkim swoją ofertę mieszkaniową, najnowsze inwestycje i pośrednio promują markę. W okresie prosperity najwięksi gracze rynkowi przeznaczają na ten cel miliony. Z danych Cenatorium wynika, że w okresie marzec 2014-marzec 2015 łącznie największe wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji poniosło J.W. Construction - wydając prawie 5 mln zł, połowę tej kwoty wydał Dom Development.

Wysokość poniesionych wydatków nie jest jednak gwarantem sukcesu. Mimo dwukrotnie większych nakładów, jakie przeznaczyła na reklamę spółka Józefa Wojciechowskiego, najbardziej widoczne w mediach były inwestycje Dom Development. Cenatorium podaje, że w okresie od marca do 2014 do marca 2014 w mediach ukazało się 2318 wzmianek o tym deweloperze. Dodatkowo wygenerowały one najwyższy ekwiwalent reklamowy (indeks oceny efektywności działań, którego wysokość wyliczana jest w oparciu o cennik reklamowy mediów, w jakich dany przekaz się pojawił, uwzględniając powierzchnię publikacji, czas trwania ekspozycji lub liczbę odsłon). Kolejne miejsca pod względem liczby publikacji zajęły reklamy firm: Dolcan (1890 informacji) i Robyg (1168). Jednak ich dotarcie i ekwiwalent reklamowy były niższe niż deweloperów, których inwestycje opisywano znacznie rzadziej.

Wśród najczęściej reklamowanych w ciągu roku stołecznych inwestycji czołowe miejsca zajęły projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Rudy Rydz Dolcana i Bliska Wola firmy J.W.Construction. Jednak biorąc pod uwagę ekwiwalent reklamowy publikacji o inwestycjach najwyższe oceny zebrały projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Wilno – projekt Dom Development i Bliska Wola realizowana przez J.W.Construction.

Deweloperzy polubili internet

Mieszkania podlegają tym samym prawom marketingowym, co inne produkty – wymagają przemyślanych strategii i skutecznych metod dotarcia do klienta. Duża konkurencja i wysokie ceny za mkw. są dodatkowym utrudnieniem w realizacji planów sprzedażowych. Deweloperzy musieli więc sięgnąć po nowe, skuteczne metody dotarcia do klienta. Standardem w reklamach stały się nie tylko opisy atutów inwestycji mieszkaniowej (lokalizacja, kameralny charakter, opis infrastruktury osiedla i inne), ale również związane z nią realne korzyści, np. opcja wykończenia „pod klucz”, objęcie programem MdM, usługi dodatkowe, rabaty, czy bonusy.

Zmienił się również zasięg i dobór kanałów reklamowych. Do niedawna większość działań kierowana była przede wszystkim na rynki lokalne. Mieszkania w danej inwestycji promowano w mediach o zasięgu co najwyżej regionalnym. Na ogólnopolska promocję marki mogli sobie pozwolić wyłącznie najwięksi rynkowi gracze. Internet umożliwił deweloperom komunikację na poziomie, którego nie dostarczało wcześniej żadne inne medium i w rezultacie stał się najpopularniejszym kanałem reklamowym wśród przedstawicieli tej branży. Na rynku warszawskim, jak podaje Cenatorium, największe wydatki na reklamę w internecie poniósł Dom Development promując osiedle Żoliborz Artystyczny i Marvipol reklamując Central Park Ursynów.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych