PARTNER PORTALU

W czasach prosperity deweloperzy wydają na reklamę miliony

W dobie mieszkaniowej hossy deweloperzy nie żałują pieniędzy na reklamę swoich inwestycji. Wydatki największych graczy na promocję warszawskich projektów sięgają kilku milionów zł – wynika z danych Cenatorium.

Autor: HouseMarket.pl 01 lipca 2015 08:40

Zdecydowana większość firm deweloperskich wykorzystuje reklamę w mediach jako narzędzie do stymulowania sprzedaży. Poprzez środki masowego przekazu prezentują przede wszystkim swoją ofertę mieszkaniową, najnowsze inwestycje i pośrednio promują markę. W okresie prosperity najwięksi gracze rynkowi przeznaczają na ten cel miliony. Z danych Cenatorium wynika, że w okresie marzec 2014-marzec 2015 łącznie największe wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji poniosło J.W. Construction - wydając prawie 5 mln zł, połowę tej kwoty wydał Dom Development.

Wysokość poniesionych wydatków nie jest jednak gwarantem sukcesu. Mimo dwukrotnie większych nakładów, jakie przeznaczyła na reklamę spółka Józefa Wojciechowskiego, najbardziej widoczne w mediach były inwestycje Dom Development. Cenatorium podaje, że w okresie od marca do 2014 do marca 2014 w mediach ukazało się 2318 wzmianek o tym deweloperze. Dodatkowo wygenerowały one najwyższy ekwiwalent reklamowy (indeks oceny efektywności działań, którego wysokość wyliczana jest w oparciu o cennik reklamowy mediów, w jakich dany przekaz się pojawił, uwzględniając powierzchnię publikacji, czas trwania ekspozycji lub liczbę odsłon). Kolejne miejsca pod względem liczby publikacji zajęły reklamy firm: Dolcan (1890 informacji) i Robyg (1168). Jednak ich dotarcie i ekwiwalent reklamowy były niższe niż deweloperów, których inwestycje opisywano znacznie rzadziej.

Wśród najczęściej reklamowanych w ciągu roku stołecznych inwestycji czołowe miejsca zajęły projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Rudy Rydz Dolcana i Bliska Wola firmy J.W.Construction. Jednak biorąc pod uwagę ekwiwalent reklamowy publikacji o inwestycjach najwyższe oceny zebrały projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Wilno – projekt Dom Development i Bliska Wola realizowana przez J.W.Construction.

Deweloperzy polubili internet

Mieszkania podlegają tym samym prawom marketingowym, co inne produkty – wymagają przemyślanych strategii i skutecznych metod dotarcia do klienta. Duża konkurencja i wysokie ceny za mkw. są dodatkowym utrudnieniem w realizacji planów sprzedażowych. Deweloperzy musieli więc sięgnąć po nowe, skuteczne metody dotarcia do klienta. Standardem w reklamach stały się nie tylko opisy atutów inwestycji mieszkaniowej (lokalizacja, kameralny charakter, opis infrastruktury osiedla i inne), ale również związane z nią realne korzyści, np. opcja wykończenia „pod klucz”, objęcie programem MdM, usługi dodatkowe, rabaty, czy bonusy.

Zmienił się również zasięg i dobór kanałów reklamowych. Do niedawna większość działań kierowana była przede wszystkim na rynki lokalne. Mieszkania w danej inwestycji promowano w mediach o zasięgu co najwyżej regionalnym. Na ogólnopolska promocję marki mogli sobie pozwolić wyłącznie najwięksi rynkowi gracze. Internet umożliwił deweloperom komunikację na poziomie, którego nie dostarczało wcześniej żadne inne medium i w rezultacie stał się najpopularniejszym kanałem reklamowym wśród przedstawicieli tej branży. Na rynku warszawskim, jak podaje Cenatorium, największe wydatki na reklamę w internecie poniósł Dom Development promując osiedle Żoliborz Artystyczny i Marvipol reklamując Central Park Ursynów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.