PARTNER PORTALU

Warszawskie osiedla siłą napędową Ronsona

W II kwartale 2017 r. Ronson sprzedał 180 lokali, czyli o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. Sprzedażowym hitem okazały się warszawskie osiedla dewelopera.

Autor: HouseMarket.pl 06 lipca 2017 12:39

W całym pierwszym półroczu br. sprzedaż sięgnęła 439 lokali, co oznacza wzrost o 21 proc. rok do roku.

W drugim kwartale br. spółka przekazała klientom klucze do 76 lokali wobec 171 przed rokiem. Mniejsza liczba przekazanych lokali wynika z harmonogramu realizowanych inwestycji – w pierwszym półroczu br. nie zakończyła się budowa żadnego z projektów. Narastająco, w pierwszych sześciu miesiącach tego roku Ronson Development przekazał klientom 375 lokali w porównaniu z 276 w I półroczu 2016 r. Wzrost ten wynika z rekordowej liczby 299 lokali przekazanych klientom w I kwartale 2017 r. w ramach inwestycji zakończonych jeszcze w ubiegłym roku.

– W drugim kwartale sprzedaliśmy netto 180 lokali, co jest lepszym rezultatem niż w analogicznym okresie przed rokiem, choć już nie tak dobrym jak w I kwartale tego roku, kiedy znaleźliśmy nabywców na 259 lokali. Wynika to przede wszystkim z faktu, że drugi kwartał rozpoczynaliśmy z mocno wyprzedaną ofertą. W ostatnich tygodniach istotnie ją rozbudowaliśmy, wprowadzając do sprzedaży IV etap naszej bestsellerowej inwestycji City Link na Woli w Warszawie oraz uruchamiając przedsprzedaż projektu Miasto Marina we Wrocławiu, w topowej lokalizacji tuż nad samą Odrą. Łącznie w ramach tych projektów realizujemy 519 lokali – powiedział Tomasz Łapiński, prezes Ronson Development.

W całym pierwszym półroczu 2017 r. Ronson Development sprzedał 439 lokali, czyli o 21 proc. więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. Największą popularnością cieszyły się warszawskie inwestycje: City Link (łącznie 123 lokali sprzedanych w ramach czterech etapów), Espresso (74 lokale) oraz Miasto Moje (53 mieszkania), a także szczecińska Panoramika (58 lokali sprzedanych od początku roku) oraz wrocławska Vitalia (46 mieszkań). Ronson sprzedał też ostatnie mieszkania w poznańskiej Kamienicy Jeżyce. Na koniec czerwca br. w ofercie sprzedaży Spółki znajdowało się ponad 1000 lokali czyli o ponad 50 proc. więcej niż na koniec I kwartału br. (671 lokali).

– Zgodnie z naszymi zapowiedziami i harmonogramem realizowanych inwestycji, w pierwszym półroczu nie sfinalizowaliśmy żadnej budowy, przez co w II kwartale przekazaliśmy klientom mniej lokali niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco od początku roku liczba lokali przekazanych klientom wyniosła 375, czyli o 36 proc. więcej niż przed rokiem, co zawdzięczamy przede wszystkim rekordowej liczbie lokali przekazanych w I kwartale tego roku. Chodzi o lokale w inwestycjach, które zostały ukończone jeszcze w ubiegłym roku. W efekcie, pod względem rozpoznanych przychodów i wyników finansowych, po bardzo dobrym pierwszym kwartale należy spodziewać się słabszego drugiego kwartału – wyjaśnił Tomasz Łapiński.

– W drugim półroczu planujemy natomiast ukończenie pięciu projektów, w tym pierwszego etapu City Link, w którym sprzedaliśmy już blisko 300 lokali, co powinno nam umożliwić przekazanie klientom w całym 2017 roku blisko 1000 lokali wobec niespełna 800 w roku ubiegłym – dodał prezes Ronson Development.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.