PARTNER PORTALU

Wyraziste projekty są doceniane przez klientów

O wrocławskich trendach deweloperskich, inspirujących materiałach oraz atrakcyjnym projektowaniu budującym klimat miasta rozmawiamy z Tomaszem Szychlińskim – prezesem wrocławskiej firmy Toscom Development.

Autor: HouseMarket.pl 13 listopada 2018 14:32

ArtBrick: Co wyznacza dziś kierunki rozwoju polskiej branży deweloperskiej?

Tomasz Szychliński: Ogólnie wskazałbym na ostrożność w kalkulacji. Nasz stosunkowo młody rynek stara się gonić zachód, bo według różnych badań do średniej europejskiej brakuje nam około 1,5 mln mieszkań. Po galopie ostatnich miesięcy przyszła jednak zadyszka, która przełożyła się na dynamiczny wzrost cen lokali. Wynika on przede wszystkim z wywindowania zarówno cen wykonawstwa, jak i oczekiwań właścicieli gruntów inwestycyjnych. W tej sytuacji przyszli właściciele mieszkań muszą przygotować się na utrzymanie obecnych zwyżek cen, natomiast deweloperzy na ograniczenie swojej oferty i skupienie na najbardziej rentownych inwestycjach.

Jak taka sytuacja przekłada się na stronę estetyczną realizowanych projektów?

Nie ma tu prostej zależności, dlatego rynek jak zawsze oferuje różnorodne rozwiązania i standardy. Patrząc z punktu widzenia klienta końcowego, kluczowe pozostają wciąż dwa elementy inwestycji: cena i lokalizacja. Z naszych obserwacji wynika jednak, że wyraziste, stylowe projekty są doceniane przez kupujących i łatwiej je sprzedać niż np. porównywalną, ale niezbyt oryginalną propozycję w podobnej lokalizacji. Widzimy, że opłaca się w nawet niewielkim stopniu podnieść koszt budowy np. elewacji i wykorzystać ciekawsze materiały, by potem mieć większą gwarancję zbytu.

Takim ciekawszym materiałem, który często stosujecie w swoich projektach jest cegła. Skąd ten kierunek?

Cegła łączy w sobie kilka kluczowych zalet. Przede wszystkim jest ponadczasowo elegancka, a proces starzenia tylko dodaje jej uroku i klasy. Z drugiej strony jest bardzo trwała i łatwa w utrzymaniu. Podnosi też wartość inwestycji zarówno na rynku pierwotnym, jak i podczas odsprzedaży. Opłaca się więc wszystkim – deweloperom, właścicielom, a pośrednio także całemu otoczeniu, podnosząc jego estetykę i budując klimat miejsca.

Jak w ten trend wpisuje się krajobraz wrocławski?

Wrocław jest miastem z wieloma ciekawymi przykładami „ceglanej” tradycji i to nie tylko historycznej, ale także tej nowszej, jak choćby w przypadku bardzo udanego projektu Galerii Dominikańskiej, nawiązującej do historycznej zabudowy placu. Cegła dobrze wpisuje się w charakter zarówno zabytkowego centrum, jak i nowszych rejonów. Jest okazją, by dać odpór monotonnej, masowej architekturze z okresu PRL, którego dziedzictwo procentowo dominuje.

Jaki więc powinien być przepis na nowoczesny i jednocześnie zgodny z duchem Wrocławia projekt?

Jednym z naszych sposobów uatrakcyjnienia architektonicznego krajobrazu miasta i jednocześnie wykonania ukłonu w stronę jego historyczności jest neomodernistyczna elewacja z cegły klinkierowej. W takich projektach wykorzystujemy dodatkowo portfenetry, czyli okna od posadzki do sufitu. Wizualnie podnoszą rangę budynku, a przy tym zapewniają doskonałe doświetlenie wnętrz. Trzeba też oczywiście pamiętać o detalach, takich jak np. scalenie dwóch pierwszych kondygnacji czy obicie czół balkonów blachą nierdzewną. To na pierwszy rzut oka szczegóły, które jednak sumują się do całościowego efektu.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.