Deloitte: konsolidacja banków nie musi być zła dla klientów

Konsolidacja sektora bankowego zmniejszy konkurencję, co mogłoby przełożyć się na wzrost opłat i marż odsetkowych, jednak jednocześnie pozwoli bankom na obniżanie kosztów działalności, podnoszenie jakości serwisu i oferowanie bardziej innowacyjnych produktów – uważa Grzegorz Cimochowski, partner Deloitte.

Autor: PAP 30 czerwca 2015 12:15

Konsolidacja polskiego sektora bankowego wydaje się nieuchronna i prowadzi do tego, że coraz mniej banków będzie konkurowało o tę samą pulę klientów - twierdzi Grzegorz Cimochowski, partner Deloitte.

Mniejsza liczba banków oznacza mniejszą konkurencję, co w dłuższym terminie przejawia się tym, że klienci będą za usługi bankowe płacić więcej: w odsetkach lub w prowizjach. - Widzimy już pierwsze tego efekty w tym roku, kiedy większość banków, w obliczu obniżonej rentowności, starało się przerzucić coraz większe opłaty, koszty na klientów - mówi ekspert.

W efekcie konsolidacji banków klientom coraz trudniej będzie mieć kilka czy kilkanaście rachunków, czy zawierać umowy z różnymi bankami. - Banki będą wynagradzały klientów za lojalność i utrzymywanie stałej relacji z bankiem - uważa Cimochowski. - Wydaje się, że banki będą się jednak starały uciec od konkurencji cenowej poprzez zapewnienie jak najlepszej jakości serwisu i poszukiwanie innowacyjnych form obsługi klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych