PARTNER PORTALU

Deloitte: konsolidacja banków nie musi być zła dla klientów

Konsolidacja sektora bankowego zmniejszy konkurencję, co mogłoby przełożyć się na wzrost opłat i marż odsetkowych, jednak jednocześnie pozwoli bankom na obniżanie kosztów działalności, podnoszenie jakości serwisu i oferowanie bardziej innowacyjnych produktów – uważa Grzegorz Cimochowski, partner Deloitte.

Autor: PAP 30 czerwca 2015 12:15

Konsolidacja polskiego sektora bankowego wydaje się nieuchronna i prowadzi do tego, że coraz mniej banków będzie konkurowało o tę samą pulę klientów - twierdzi Grzegorz Cimochowski, partner Deloitte.

Mniejsza liczba banków oznacza mniejszą konkurencję, co w dłuższym terminie przejawia się tym, że klienci będą za usługi bankowe płacić więcej: w odsetkach lub w prowizjach. - Widzimy już pierwsze tego efekty w tym roku, kiedy większość banków, w obliczu obniżonej rentowności, starało się przerzucić coraz większe opłaty, koszty na klientów - mówi ekspert.

W efekcie konsolidacji banków klientom coraz trudniej będzie mieć kilka czy kilkanaście rachunków, czy zawierać umowy z różnymi bankami. - Banki będą wynagradzały klientów za lojalność i utrzymywanie stałej relacji z bankiem - uważa Cimochowski. - Wydaje się, że banki będą się jednak starały uciec od konkurencji cenowej poprzez zapewnienie jak najlepszej jakości serwisu i poszukiwanie innowacyjnych form obsługi klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.