PARTNER PORTALU

Kredyt hipoteczny w sezonie ogórkowym

W bankach również trwa teraz sezon urlopowy. To powoduje, że w niektórych przypadkach uzyskanie kredytu ciągnie się nawet 2 miesiące. Co ciekawe, dzieje się to w taki sposób, że nie są przy tym łamane przepisy nakazujące bankom wydanie decyzji kredytowej w ciągu 21 dni. Z doświadczeń klientów Expandera wynika, że w lipcu najsprawniej proces kredytowy przebiegał w Banku Millennium i BZ WBK.

Autor: HouseMarket.pl 25 lipca 2018 14:31

 Starając się o kredyt hipoteczny bardzo ważne jest porównanie ofert pod względem kosztów. Dla przykładu zaciągając kredyt na kwotę 300 000 zł różnica między ofertami poszczególnych banków w łącznym koszcie wynosi ponad 60 000 zł. Nic nam jednak nie pomoże znalezienie najtańszej oferty, jeśli okaże się, że jest ona dla nas niedostępna. Jeśli nasze dochody nie są bardzo wysokie, to powinniśmy zacząć od sprawdzenia swojej zdolności kredytowej i znaleźć banki, które zgodzą się udzielić nam kredytu w takiej wysokości, jakiej potrzebujemy.

Małe szanse na kredyt w 21 dni

W obecnej sytuacji, gdy w bankach trwa okres urlopowy, ale wciąż trafia do nich dużo wniosków, warto wziąć pod uwagę również sprawność procesu rozpatrywania wniosków. Co prawda ustawa o kredycie hipotecznym zobowiązuje wszystkie banki do wydania decyzji kredytowej w ciągu 21 dni, ale w praktyce często trwa to znacznie dłużej. W niektórych bankach zdarza się, że od pierwszego zapytania o kredyt do jego wypłaty mijają nawet ponad dwa miesiące. Nie dochodzi jednak do złamania zapisu ustawy. Zgodnie z prawem wspomniany okres 21 dni banki zaczynają liczyć dopiero od momentu, kiedy klient złoży wniosek wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami. Zanim do tego dojdzie nierzadko mija jednak sporo czasu.

W praktyce to jak szybko i jak łatwo uzyskamy kredyt hipoteczny zależy w dużej mierze od tego, jak wygląda proces rozpatrywania wniosków w danym banku. Duże znaczenie ma przyjazność stosowanych procedur. Kluczowe jest również to czy liczba pracowników uczestniczących w procesie udzielanie kredytów jest na tyle duża, aby poradzić sobie ze zwiększanym zainteresowaniem klientów. Z doświadczeń naszych klientów wynika, że w lipcu pod tym względem najlepiej rodziły sobie Bank Millennium i BZ WBK. Należy jednak dodać, że sprawność rozpatrywania wniosków szybko może się zmienić. Jeśli nagle wielu klientom spodoba się oferta jakiegoś banku, to są w stanie zasypać go wnioskami.

W internecie można znaleźć mnóstwo rankingów porównujących oferty kredytów hipotecznych (np. Raport Metrohouse i Expandera) czy porównywarek (np. www.expander.pl/porownywarka), które w tym pomogą. Niestety zwykle nie znajdziemy tam informacji o tym, w których bankach uzyskanie kredytu jest obecnie utrudnione np. ze względu na duży napływ wniosków. Dlatego bardzo ważne jest, aby nie wnioskować tylko do jednego banku, lecz najlepiej aż do trzech jednocześnie. Warto też skorzystać z pomocy eksperta finansowego, który na podstawie doświadczeń innych klientów będzie mógł podpowiedzieć, gdzie uzyskanie kredytu jest aktualnie utrudnione, a gdzie będzie to najłatwiejsze.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.