PARTNER PORTALU

Apartamenty premium to rzadkość na rynku

Choć w Warszawie jest dziś 100 projektów mieszkaniowych, których nazwa sugeruje, że należą do najwyższego segmentu rynku, to apartamenty i apartamenty luksusowe stanowią zaledwie 5 proc. oferty wśród nowych lokali w stolicy - wynika z najnowszych danych firmy Reas. Złota 44 jest w tej ekskluzywnej grupie.

Autor: housemarket.pl 24 lipca 2018 11:16

– Osoba, która na początku II kwartału 2018 roku poszukiwałaby w Warszawie mieszkania na rynku pierwotnym, znalazłaby 45 projektów deweloperskich lub faz inwestycji wieloetapowych, które w nazwie mają słowo „apartamenty”. Mianem „rezydencja” określano z kolei 26 innych projektów, a kolejne 26 było oferowane jako „willa”. Łącznie zatem blisko 100 projektów nawiązywało nazwą do najwyższych segmentów jakościowych rynku, nie licząc mniej rozpowszechnionych nazw jak „top” czy „premium” – komentuje w raporcie „Apartments, residence i villa” Agnieszka Mikulska, starszy konsultant w firmie Reas. 

Z analiz ekspertki wynika, że na początku II kwartału 2018 roku zaledwie 39 inwestycji w całej Warszawie było projektami oferującymi lokale o charakterze apartamentów lub apartamentów luksusowych. Łącznie w budynkach apartamentowych (bez apartamentów luksusowych) znajdowało się 4 proc. lokali oferowanych w Warszawie na rynku pierwotnym. Natomiast zaledwie nieco ponad 1 proc. oferty stanowiły apartamenty luksusowe.

Liczy się niepowtarzalność i wyjątkowość

– Złota 44, mieszcząca się w sercu stolicy Polski, jest unikalnym projektem w  kategorii apartamentów premium. W tym budynku niepowtarzalny jest każdy z apartament co jest konsekwencją ikonicznego kształtu budynku. Wieża stworzona przez Daniela Libeskinda jest jak dzieło sztuki – podkreśla Rafał Szczepański, wiceprezes BBI Development.
 
Dodaje, że jednocześnie każdy apartament jest niczym ekskluzywny jacht wykonany na zmówienie, kryjący niezwykłe meble, spersonalizowane wykończenia i funkcje. Każdy lokal ma także inny rozkład pomieszczeń. Zachwycać może też różnorodność materiałów wykończeniowych oraz znakomita architektura wnętrz autorstwa londyńskich architektów z pracowni Woods Bagot.

Wzrost wartości w czasie

Co jeszcze decyduje o tym, że mieszkanie jest apartamentem z najwyższej półki? Istotne są kryteria lokalizacyjne i jakościowe, i to zarówno w odniesieniu do poszczególnych mieszkań, jak i całego budynku.  

– Projekt z segmentu apartamentów, a zwłaszcza z segmentu apartamentów luksusowych, powinien mieć potencjał, by nie tracić prestiżu wraz z wiekiem. Nawet za kilkanaście lat czy kilka dekad, będzie stanowić wzór najlepszych rozwiązań architektonicznych, pojawiać się jako pozytywny przykład nie tylko w branżowych dyskusjach, a przede wszystkim nadal będzie należeć do jednych z najlepszych adresów w mieście – uważa Agnieszka Mikulska z firmy Reas.

Natomiast Rafał Szczepański dodaje, że Złota 44 nie tylko ma te wszystkie atuty, ale także oferuje swoim mieszkańcom coś, czego nie ma żaden inny projekt w Warszawie. Nie chodzi tu tylko o najlepsze widoki z okien – choć wieża Libeskinda jako jedyny apartamentowiec premium ma wybór lokali powyżej 20. piętra – ale o unikalną strefę rekreacyjną.
 
– Bez względu na kaprysy pogody, z okien najwyższego, wyłącznie mieszkalnego, budynku w UE, widoki są niezwykłe. Na ostatniej kondygnacji Złotej 44, prawie na 200 metrach wysokości, znajduje się sypialnia należąca do penthouse’u nazywanego „perłą luksusu”. Tego nie ma nikt inny. Z kolei na ósmym piętrze apartamentowca na mieszkańców wieży czeka strefa SPA z 25-metrowym basenem, fitness klubem, siłownią, saunami, gabinetem masażu. Atrakcją jest także relaks w jacuzzi na ogromnym tarasie Złotej 44 z widokiem na PKiN – wylicza wiceprezes BBI Development.
 
Natomiast Christopher Zeuner, Head of Europe w funduszu Amstar, zwraca uwagę na preferencje zamożnych klientów: z badania firmy Sotheby’s wynika, że ogromne znaczenie dla klientów inwestujących w apartamenty premium ma potencjalny wzrost wartości nieruchomości, co wiąże się z jej jakością oraz prestiżem.

– Nie każde mieszkanie w segmencie apartamentowym będzie bowiem zwiększać swoją wartość w czasie. Tylko niepowtarzalne apartamenty, w doskonałej lokalizacji, o ponadczasowej wartości architektury będą drożały z biegiem lat – podsumowuje Christopher Zeuner.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.