PARTNER PORTALU

Boom na katowickim rynku nieruchomości

W 2016 r. deweloperzy kontynuowali w śląskiej stolicy projekty mieszkaniowe. W sumie do użytku oddano niespełna 1,5 tys. nowych mieszkań. Pod względem powierzchni handlowej konurbacja katowicka z łączną powierzchnią handlową przekraczającą 1 mln mkw. plasuje się zaraz po warszawskiej.

 

Autor: PAP 16 lutego 2017 14:45

Po rekordowym roku 2015, kiedy w Katowicach do użytku - na sprzedaż lub wynajem - przeznaczono ponad 1,3 tys. nowych mieszkań, również w 2016 r. deweloperzy kontynuowali w śląskiej stolicy projekty mieszkaniowe, jak Atal Francuska Park, Nowe Tysiąclecie, Osiedle Franciszkańskie czy Okam 3 Stawy. W sumie do użytku oddano niespełna 1,5 tys. nowych mieszkań.

Dominują tradycyjne centra handlowe, stosunkowo niewiele jest parków handlowych i centrów outletowych. W najbliższych dwóch latach planowane jest uruchomienie kolejnych dużych obiektów: w Katowicach (Galeria Libero), Tychach (Gemini Park) oraz Gliwicach (Silesia Outlet).

W 2016 r. w Katowicach ulokowały się też kolejne firmy z sektora nowoczesnych usług biznesowych – wśród najważniejszych wydarzeń było utworzenie centrum badawczo-rozwojowego firmy Sapiens czy otwarcie biura amerykańskiej firmy Epam, wyspecjalizowanej w tworzeniu oprogramowania, która docelowo zamierza zatrudnić w Katowicach ok. 500 osób.

Eksperci wskazują, że atrakcyjność Katowic z punktu widzenia inwestycji na rynku nieruchomości komercyjnych wiąże się z potencjałem całej konurbacji katowickiej, a nie tylko jej stolicy. Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach prof. Robert Tomanek ocenił, że o ile infrastruktura, połączenia drogowe czy kapitał ludzki to niezaprzeczalne atuty, podkreślające dobrą lokalizację regionu, o tyle niewystarczający stopień jego wewnętrznej integracji można zaliczyć do słabości.

- Szwankuje kwestia budowy więzi – wewnątrz i na zewnątrz obszaru. Integracja, szeroko rozumiana współpraca metropolitalna, współpraca w podejmowaniu projektów, w rozwiązywaniu takich czy innych zagadnień, w promocji – to wymaga jeszcze wiele pracy – wskazał prof. Tomanek, oceniając, że integracja wymaga czasu i spełnienia wielu warunków, m.in. prawnych.

- Obserwujemy już pierwsze pozytywne sygnały pogłębiającej się integracji metropolitalnej. Wydaje mi się, że następne lata to będzie pogłębienie integracji i dodatkowa katalizacja projektów rozwojowych – ocenił rektor Uniwersytetu Ekonomicznego. Projekt ustawy metropolitalnej dla Śląska jest obecnie procedowany w Sejmie.

Katowicka konferencja poświęcona rynkowi nieruchomości była częścią rozpoczętych w czwartek w stolicy Górnego Śląska Dni Designu pod nazwą 4Design Days – impreza poświęcona nowoczesnej architekturze i wzornictwu to jedno z największych tego typu spotkań w Europie środkowej.

W ciągu czterech dni, z których dwa przeznaczone są na spotkania profesjonalistów, a kolejne dwa będą otwarte dla szerokiej publiczności, organizatorzy spodziewają się ok. 5 tys. gości biznesowych i ponad 20 tys. odwiedzających. Swoją ofertę przedstawia ponad 200 wystawców, zaplanowano 40 sesji dyskusyjnych z udziałem czołowych projektantów, architektów i dizajnerów. Impreza potrwa do niedzieli.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.