PARTNER PORTALU

Browary Wrocławskie. Kolejne budynki już w sprzedaży

Rozpoczyna się kolejny drugi etap inwestycji Browary Wrocławskie. Inwestor projektu Archicom wprowadzi do sprzedaży kolejne 3 budynki, które uzupełnią zabytkową tkankę architektoniczną w kompleksie. Ich nazwami deweloper podkreślił dawne funkcje z czasów produkcji piwa.

Autor: Alicja Pietrowska 17 kwietnia 2018 14:12

I etap inwestycji spotkał się w ogromnym entuzjazmem wrocławian – w ciągu 2 tygodni nabywców znalazło 50 lokali. Deweloper odpowiadając na potrzeby rynku uzupełnia ofertę o 185 apartamentów w Wiatrowni oraz 140 mieszkań w Warzelni i Wozowni. 

- Duże zainteresowanie klientów Browarami Wrocławskimi potwierdza, że nasz pomysł na to miejsce odpowiada na oczekiwania współczesnych mieszczan. Rozwijając koncepcję, konsekwentnie mamy na uwadze zarówno historyczną wartość tej nieruchomości, jak również stworzenie ciekawej, śródmiejskiej enklawy – mówi Dorota Jarodzka-Śródka, prezes Archicom, architekt, współautorka koncepcji Browarów Wrocławskich.

W ramach II etapu inwestycji Archicom wprowadzi do sprzedaży kolejne budynki. Wiatrownia, to pierwszy z z 3 wysokich budynków zaprojektowanych w pasie nadrzecznym inwestycji. Rytm wyznaczany przez kolejne „wieże” kończy mocny akcent w postaci 16-piętrowego budynku Słodowni.

Do wyboru są lokale o powierzchni od 37 do 94 mkw, a wraz z nimi - niepowtarzalne w skali miasta widoki. Dla koneserów architektury - perspektywa historycznej zabudowy, w tym na obiekt loftowy z charakterystyczną wieżą. Dla miłośników przestrzeni – widoki na rzekę. 

Architekci zadbali o wykorzystanie dawnych elementów Browaru Piastowskiego, łącząc symbolicznie przeszłość z tym, co nowe. Wyróżnikiem budynku będą umieszczone na dachu nasady wiatrowe - kiedyś chroniły budynki browaru przed zawiewaniem zimnego powietrza do wnętrza. Dziś te elementy, pamiętane przez wielu Wrocławian, pełnią też funkcję kompozycyjną - będą „witać” jadących w stronę Centrum i domykać oś widokową od strony ul. Wyszyńskiego. Architekci tworzą w ten sposób jeden z landmarków Browarów Wrocławskich. Kontrastującą z zabudową historyczną, współczesną elewację uzupełniono o elementy wykończone stylizowaną blachą oraz detale balkonów przypominają o industrialnym charakterze miejsca. 

Miejsce z śródmiejskim charakterem

Jedną z myśli przewodnich projektu jest przywrócenie terenu przy ul. Jedności Narodowej wrocławianom. Aby znów mogło kwitnąć tu miejskie życie, Archicom zaprojektował system połączonych ze sobą placów kierujących spacerowiczów w stronę Odry. Wokół placów powstanie miejsce na modne restauracje, przestrzenie co-workingowe, market spożywczy. W ramach tego etapu przewidziano w parterach 10 lokali komercyjnych o powierzchniach od  70 do 140 mkw. Łącznie w ramach kompleksu przeznaczono na funkcje usługowe o powierzchni ok. 4 500 mkw, co pozwoli mieszkańcom na robienie zakupów w bezpośredniej okolicy. Pierwsi operatorzy komercyjni już wybierają swoje lokale.

Przemyślany projekt urbanistyczny pozwala wygodnie korzystać z przestrzeni inwestycji zarówno mieszkańcom, jak ich gościom. Sercem całego założenia będzie Plac Browarny otoczony zabudową historyczną. W restauracjach z ogródkami będzie kwitło życie towarzyskie, a przestrzeń zachęci do spotkań i integracji. Przechodząc w głąb inwestycji spacerowicze trafią na place targowy i artystyczny skąd prostą drogą trafią nad rzekę.

Powstające od strony rzeki budynki wyróżnią zielone ściany na elewacjach oraz mała industrialna architektura. Celem jest stworzenie przestrzeni, gdzie funkcja mieszkania i odpoczynku przenikają się. Strefowanie przestrzeni za pomocą małej architektury pozwoli też akcentować części dedykowane mieszkańcom i te ogólnodostępne. Archicom jest również gotowy do podjęcia rozmów z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej, aby wspólnie rozwijać potencjał rekreacyjny wybrzeża po drugiej stronie Odry, oferując wrocławianom nowoczesną przestrzeń do wypoczynku.

Budowa II etapu Browarów Wrocławskich ruszy jeszcze w tym roku, a pierwsi mieszkańcy będą mogli wprowadzać się  w połowie 2020 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.