Dobry adres jest w cenie

Klienci chcą kupować mieszkania z najwyższej półki z dobrym adresem. Ale, jak zauważa Michał Borowski, prezes firmy Made Concept, nowych interesujących projektów po prostu brakuje.

Autor: Rzeczpospolita 27 czerwca 2016 09:40

Takie mieszkania znajdziemy w kamienicach (w stolicy budynek przy Hożej odnawia Made Concept, przy Foksal – Ghelamco, przy Brzeskiej – Magmillon), w wieżowcach (w Warszawie są dwie wieże: Cosmopolitan i Złota 44) oraz w mniejszych nowych budynkach.

Z analiz Made Concept wynika, że transakcji na rynku luksusowych apartamentów jest mniej. Eksperci przyjęli, że metr apartamentu kosztuje ponad 16 tys. zł. W Warszawie w 2015 r. było 145 transakcji w takich cenach (na rynku pierwotnym i wtórnym), podczas gdy rok wcześniej – 176. Spadek sprzedaży wynika właśnie z braku odpowiednich mieszkań.

W samym warszawskim Śródmieściu w 2014 r. sprzedało się ponad 100 nowych luksusowych mieszkań, a w ubiegłym roku – niespełna 60.

 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych