PARTNER PORTALU

Dom Development ma apetyt na więcej

- Duża liczba adresów po obu stronach Wisły i zróżnicowana oferta pod względem liczby mieszkań i standardów inwestycji to nasza przepustka do kolejnych rekordów - mówi Jarosław Szanajca, prezes zarządu Dom Development. Firma przebiła zakładane cele sprzedażowe i ma apetyt na więcej.

Autor: HouseMarket.pl 29 lutego 2016 12:36

Dom Development, po 2015 roku, odnotowała rekordową w historii firmy sprzedaż na poziomie 2 383 lokali netto wobec 1 944 lokali w 2014 roku, co oznacza 23-proc. dynamikę wzrostu.

- Dwukrotnie w historii działalności zbliżaliśmy się do poziomu 2 tys. sprzedanych lokali, jednak dopiero za trzecim razem udało się osiągnąć cel - przyznaje Jarosław Szanajca, prezes zarządu Dom Development. - Wykorzystaliśmy dobrą koniunkturę i zwiększyliśmy skalę działalności. To dało konkretne wyniki. W 2016 roku będziemy kontynuować politykę bezpiecznego poziomu gotówki, na poziomie 225 mln zł i niskiego zadłużenia na poziomie 16 proc.

Jak tłumaczy deweloper, 2015 rok przebiegał pod znakiem wysokiej sprzedaży - szczególnie na rynku warszawskim i wrocławskim. - Wbrew prognozom analityków sprzedaż w kolejnych kwartałach utrzymywała się na stabilnym poziomie cen - mówi Szanajca. - To sytuacja dość nietypowa podobnie jak utrzymująca się stabilna równowaga pomiędzy popytem i sprzedażą. Nie ma przesłanek do tego, żeby sytuacja miała ulec zmianie.

W 2015 roku spółka przekazała klientom 2 062 lokale, czyli o 66 więcej niż w 2014 roku (wzrost o 3 proc. r/r). W samym IV kwartale przekazanych zostało 1019 lokali, co jest kolejnym wynikiem rekordowym w historii firmy.

Rekordowe przekazania przełożyły się na wyniki finansowe. Spółka wypracowała w 2015 roku przychody na poziomie 904,2 mln zł wobec 784,3 mln zł rok wcześniej, co oznacza 15-proc. dynamikę oraz o 44 proc. wyższy r/r zysk netto, na poziomie 80,8 mln zł wobec 55,9 mln zł w 2014 r. W IV kwartale 2015 r. przychody  wzrosły o 83 proc. (do 480 mln zł z 262,8 mln zł rok wcześniej), a zysk netto o 122 proc. (do 66,1 mln zł z 29,7 mln zł).

- Pod koniec 2015 roku liczba lokali sprzedanych, które nie zostały przekazane przekroczyła poziom 1,4 tys., z tego ok. 1,3 tys. będzie przekazana pod koniec 2016 roku - mówi Janusz Zalewski, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. finansowych Dom Development. - Oznacza to, że liczba tegorocznych przekazań przekroczy 2,4 tys. lokali, co przełoży się na wyniki finansowe firmy. Jedyne, co może osłabić wynik, wiąże się ze strukturą sprzedaży. W ubiegłym roku przekazywaliśmy mieszkania droższe, w 2016 roku planujemy przekazania lokali z segmentu popularnego. 

Największej w historii firmy liczbie sprzedaży i przekazań, przy silnym popycie we wszystkich segmentach rynku nowych mieszkań, towarzyszyły rekordowe uruchomienia nowych inwestycji: łącznie było to 13 nowych projektów na 2 403 lokale. Na koniec 2015 r. w ofercie dewelopera znajdowało się 2253 lokale, w 13 lokalizacjach warszawskich i trzech wrocławskich.

- W ubiegłym roku uzupełniliśmy bank ziemi o 12 lokalizacji z potencjałem zbudowania 4,5 tysiąca lokali, przeznaczając na ten cel ok. 320 mln zł. Na dziewięciu spośród wspomnianych dwunastu działek budowa rozpoczęła się lub rozpocznie przed upływem roku od ich zakupu - zapewnia Jarosław Szanajca. - Jesteśmy zainteresowani dalszym powiększaniem banku ziemi. Jeśli sytuacja rynkowa nie ulegnie zmianie, jesteśmy przygotowani na wydanie nawet ok. 300 mln zł na nowe grunty. Pierwsze nieruchomości trafią do naszego portfolio w drugim kwartale 2016 r.

W 2016 roku firma zamierza wprowadzić ok. 20 projektów - nowych i kolejnych etapów realizowanych już inwestycji, m.in. Samarytanka na Bródnie (start realizacji - IV kw. 2016 r.), Taneczna na Ursynowie i Osiedle Pod Różami na Ochocie.

- By utrzymać poziom sprzedaży dbamy o dużą liczbę lokalizacji i zróżnicowanie projektów pod względem liczby lokali i segmentu - tłumaczy Jarosław Szanajca. - Zróżnicowana oferta po obu stronach Wisły ma być przepustką do jeszcze lepszych wyników.

Jak podkreślają przedstawiciele Dom Development nowa tegoroczna oferta będzie zawierać sporo mieszkań o podwyższonym standardzie. - Chcemy również umocnić pozycję na rynku wrocławskim i nie wykluczamy wejścia na nowe rynki - zapowiada prezes firmy deweloperskiej.

Biorąc pod uwagę stabilną sytuację finansową i posiadane zasoby gotówki, zarząd spółki po raz kolejny zarekomendował wypłatę całego zysku w postaci dywidendy co oznacza wypłatę w wysokości 3,25 zł na akcję.

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.