Dwa miasta, minimum trzy inwestycje. Znamy plany Ronsona

Budowę ponad 360 mieszkań w trzech projektach zamierza rozpocząć jeszcze w tym roku Ronson. Jedną z planowanych inwestycji jest wrocławski nowy projekt - Marina Miasto.

Autor: HouseMarket.pl 04 sierpnia 2016 12:43

Marina Miasto to jednoetapowy projekt mieszkalny, który Ronson zamierza realizować we Wrocławiu.

- Liczymy na dobrą sprzedaż ze względu na wyjątkową lokalizację - mówi Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Ronson Development.

Marina Miasto powstanie nad Odrą przy ul. Na Grobli. W założeniu budynek będzie liczył 152 lokale.

Warszawa na celowniku

Wśród projektów, których rozpoczęcie planowane jest na drugą połowę roku nie zabraknie również warszawskich lokalizacji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w czwartym kwartale br. rozpocznie się budowa czwartego etapu projektu Naturalis (57 lokali) i drugiego etapu największej w historii Ronsona inwestycji mieszkaniowej - Miasto Moje (157 lokali w drugim etapie).

- Miasto Moje cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, stąd decyzja o uruchomieniu budowy drugiego etapu - mówi Andrzej Gutowski. - Niewykluczone, że również w przypadku Novej Królikarni - ze względu na duże zainteresowanie klientów - wprowadzimy kolejne etapy wcześniej, niż pierwotnie zamierzaliśmy.

Działki poszukiwane, ale nie jest łatwo

Firma rozważa zakupy nowych gruntów w Warszawie i Poznaniu. Deweloper może przeznaczyć na ten cel ok. 70 mln zł, jednak - jak przyznają przedstawiciele firmy - aktualna sytuacja na rynku wymaga od inwestorów przemyślanej strategii zakupowej.

- Ceny gruntów poszły w górę, co niewątpliwie utrudnia kontraktację - mówi Tomasz Łapiński, członek zarządu, dyrektor finansowy Ronsona podając jako przykład sytuację na rynku inwestycyjnym Poznania, w którym ceny gruntów są zbliżone do kosztów zakupu działek w stolicy w przeciwieństwie do cen mieszkań, które znacznie odbiegają od warszawskich stawek za mkw. - Trudno znaleźć grunty, których koszt jest dopasowany do naszego profilu marżowego - dodaje Andrzej Gutowski. - To proces długotrwały.

W I półroczu 2016 r. Ronson sprzedał 362 lokale wobec 410 lokali w tym samym okresie 2015 r. Największą popularnością wśród klientów cieszyły się lokale w warszawskich projektach Espresso (89 sprzedanych lokali) oraz City Link (79 lokale). Nieco niższa sprzedaż w I półroczu 2016 r. w porównaniu z ubiegłym rokiem miała związek z ograniczoną ofertą spółki w tym czasie. Ronson oczekuje znaczącej poprawy sprzedaży w II połowie 2016 r. dzięki znaczącemu rozszerzeniu oferty o nowe inwestycje i kolejne etapy już realizowanych projektów. Celem Ronsona na 2016 r. jest sprzedaż ponad 900 lokali.

 

 

 

 

 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych