PARTNER PORTALU

Inpro rośnie na znaczeniu

W I kwartale 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Inpro osiągnęły poziom 44,5 mln zł czyli o ponad 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Autor: Housemarket.pl 12 maja 2017 11:39

Jak podaje firma, zysk brutto ze sprzedaży za pierwsze trzy miesiące br. wyniósł 14,7 mln zł (wzrost o 48 proc. r./r.), a zysk netto 6,7 mln zł (wzrost o 137 proc. r./r.). Grupa Inpro do końca 2017 roku planuje wprowadzić do oferty 718 kolejnych mieszkań i domów.

Grupa Inpro wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 44,5 mln zł netto, czyli o 7 proc. wyższe niż w I kwartale 2016 roku. Natomiast zysk brutto ze sprzedaży w trzech pierwszych miesiącach br. wzrósł o 48 proc. do wartości 14,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 6,7 mln i był wyższy o 137 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Narastająco za pierwsze trzy miesiące 2017 roku Grupa Kapitałowa Inpro sprzedała łącznie 134 lokale (w rozumieniu umów przedwstępnych netto), to jest o 8 proc. więcej niż w okresie porównywalnym (przez pierwsze trzy miesiące ubiegłego roku Grupa sprzedała 124 lokale). Największym zainteresowaniem cieszyły się inwestycje: etap I Harmonii Oliwskiej i Kwartał Uniwersytecki ze względu na atrakcyjną lokalizację oraz Optima etap I z uwagi na dostępność w programie Mieszkanie dla Młodych. Spółka zależna - Przedsiębiorstwo Budowlane Domesta zawarła w pierwszym kwartale 2017 roku 51 umów przedwstępnych netto, co stanowi wzrost w porównaniu z okresem porównywalnym o 38 proc.

- Pierwszy kwartał 2017 roku oceniamy pozytywnie. Na rynku mieszkaniowym osiągnęliśmy wysoki poziom sprzedaży. Dużym powodzeniem cieszyły się mieszkania nabywane w celach inwestycyjnych i w ramach programu MdM. Jednocześnie udało nam się poprawić rentowność spółek Dom Zdrojowy oraz Hotel Mikołajki z uwagi na dobrą koniunkturę na rynku hotelarskim – mówi Piotr Stefaniak, prezes zarządu Inpro.

W pierwszym kwartale br. Grupa Kapitałowa Inpro przekazała łącznie 104 lokale (w tym Inpro wydała 79 lokali) i było to o 5 proc. mniej niż w I kwartale 2016 roku, kiedy to Grupa wydała 110 mieszkań.

Przeważająca część obrotów spółek Inpro i Domesta przypadać będzie na drugą połowę 2017 roku, kiedy to, przy założeniu braku opóźnień w procedurach administracyjnych związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, zrealizowane zostaną następujące projekty: Osiedle Leszczynowe- budynek nr 20 oraz 21, Osiedle Leszczynowy Staw – budynek nr 1, Osiedle Harmonia Oliwska etap I, Osiedle Optima etap I oraz domy jednorodzinne na osiedlu Golf Park.

W 2017 roku Grupa planuje wprowadzić do oferty 718 nowych mieszkań i domów. Tak zróżnicowana struktura ofertowa powinna zapewnić wysoki poziom transakcji sprzedaży w najbliższych kwartałach. Nowe projekty przygotowywane przez Grupę, które zasilą ofertę sprzedażową w roku bieżącym to: Harmonia Oliwska etap II (84 lokale), Kwartał Uniwersytecki etap II (96 lokali), Osiedle Debiut w Pruszczu Gdańskim (105 lokali), Azymut w Gdyni (200 lokali), domy jednorodzinne na osiedlu Golf Park (22 domy), osiedle Leszczynowy Staw (62 lokale), osiedle Nowa Niepołomicka (84 lokale) i osiedle Jaśkowa Dolina (65 lokali).

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.