PARTNER PORTALU

Klient poleca. To lepsze niż reklama

Jesteśmy podatni na rekomendacje. Polecenia od rodziny czy znajomych przekonują nas do kupienia mieszkań bardziej niż sprzedawcy czy reklama.

Autor: HouseMarket.pl 27 lipca 2016 15:42

Konsumenci stali się w końcu liderami opinii. Dotyczy to również firm deweloperskich, którym, co oczywiste, bardzo zależy na zadowolonym kliencie. W końcu tacy mieszkańcy są rekomendacją najlepszą z możliwych.

System poleceń sprawdza się w wielu branżach i obszarach. W kontekście firm deweloperskich jest praktycznie na wagę złota. Klient, który jest zadowolony z zakupionego mieszkania z pewnością poleci danego dewelopera znajomym, którzy również szukają własnych czterech kątów.

Częste są przypadki, kiedy całe rodziny przeprowadzają się na wybraną inwestycję mieszkaniową. Na początku dzieci idą na swoje, by po pewnym czasie dołączyli do nich rodzice czy rodzeństwo. Jeden zadowolony klient może przyczynić się do kolejnej transakcji. Automatycznie, rosnąca grupa ukontentowanych klientów generuje więcej poleceń, napędzając w ten sposób sprzedaż.

Ogromną rolę mają dla nas zwłaszcza rekomendacje ludzi, którym ufamy. Są one po prostu szczerą oceną. To właśnie z tego powodu, taką opinię traktujemy jako bardziej wiarygodną niż reklama.

– W moim przypadku rekomendacja inwestycji mieszkaniowej miała ogromne znaczenie. W przeciwieństwie do klasycznej reklamy, postrzegałam ją jako w pełni obiektywną, gdyż była oparta na doświadczeniach moich znajomych, którzy przecież są konsumentami, takimi jak ja – mówi Dagmara Bogucka, mieszkanka poznańskiej inwestycji Wilczak 20.

Na polecenia deweloper musi jednak zapracować. Czasami na to potrzeba wiele lat i wiele zrealizowanych z sukcesem inwestycji. Liczy się tak naprawdę każdy szczegół, zaczynając od pierwszych relacji z potencjalnym klientem, a kończąc na usługach posprzedażowych.

Jak wskazują cyklicznie badaniach preferencji konsumenckich, potencjalni klienci przy wyborze konkretnego dewelopera zwracają uwagę na m.in. bezpieczeństwo i czas realizacji inwestycji, uczciwość dewelopera, oferowaną jakość i standard nieruchomości, a także stosowane przez inwestora rozwiązania i technologie. By to sprawdzić, sięgają do wielu źródeł. Wśród nich najważniejsza jest jednak opinia rodziny lub znajomych, mających już doświadczenia w zakresie zakupu mieszkania.

– Wielu naszych klientów trafia do nas z polecenia. Naszą ofertę rekomendują zarówno mieszkańcy niedawno ukończonych inwestycji, jak i lokatorzy osiedli zrealizowanych wiele lat temu. Nieodosobnione są przypadki kiedy klient zamienia mieszkanie na większe, ale nadal w obrębie naszych inwestycji. Cieszą nas takie sytuacje i trzeba przyznać, że są one następstwem m.in. pozytywnego wizerunku, na który pracowaliśmy prawie 30 lat – mówi Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu spółki Agrobex.

Do decyzji o zakupie mieszkania skłania wiele czynników, m.in. rozsądny poziom cen, lokalizacja oraz bogata oferta mieszkań. Liczy się także wiarygodność i wizerunek dewelopera. Kiedy ta wstępna decyzja zostanie potwierdzona dodatkowo poprzez rekomendacje naszych znajomych, przekonanie o słuszności wyboru szybko zamienia się w transakcje zakupu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.