PARTNER PORTALU

Lokum Deweloper startuje ze sprzedażą Tęczowej 85

Lokum Deweloper rozpoczęło sprzedaż mieszkań przy ul. Tęczowej 85. z etapów: IV b i II a. Jednocześnie zakończył się konkurs na neon, który ozdobi inwestycję.

Autor: HouseMarket.pl 09 sierpnia 2016 14:01

Celem konkursu „Kolej na neon” było zaprojektowanie neonu, który stanie się częścią inwestycji Lokum Victoria budowanej we Wrocławiu.

Zadaniem uczestników w pierwszym etapie było zaproponowanie hasła, które znajdzie się na neonie. Zwyciężyła praca „Wrocław. Sto mostów - milion uśmiechów” autorstwa wrocławianki Doroty Rogacz. Hasło to budzi skojarzenia z przenikaniem się miasta i płynącej przez nie Odry. Podkreśla ono, że Wrocław to miejsce otwarte i pełne przyjaznych ludzi.

Drugi etap konkursu był przeznaczony dla projektantów. Ich zadaniem było opracowanie graficzne zwycięskiego hasła z pierwszego etapu. Część projektów przygotowali studenci Akademii Sztuk Pięknych.

– „Kolej na neon” to wyjątkowy projekt, który skierowany był również do studentów. Cieszymy się, że potencjał młodych ludzi jest dostrzegany. Dla nich to wyróżnienie oraz możliwość zdobycia niezbędnego doświadczenia – mówi prof. Agata Danielak-Kujda, prorektor ds. artystyczno-naukowych oraz współpracy z zagranicą.

Jury przy wsparciu merytorycznym koordynator projektu plastycznego wystroju miasta Beaty Urbanowicz wybrało projekt graficzny Dawida Celka, absolwenta Politechniki Wrocławskiej, projektanta, obecnie pracującego w Berlinie. Według autora idea projektu to połączenie piktogramu mostu z piktogramem uśmiechniętej twarzy. Znak graficzny wpisany jest w kompozycję między poszczególnymi słowami i tworzy wraz z nimi spójną całość.

– Inicjatywa Lokum Deweloper połączyła nowoczesne budownictwo z pięknymi tradycjami neonów w stolicy Dolnego Śląska. Efekt z pewnością na stałe wpisze się w krajobraz Wrocławia – podkreśla Tomasz Kosmalski z Fundacji Neon Side, partnera projektu.

Nowy neon umieszczony zostanie na budynku osiedla Lokum Deweloper przy ul. Tęczowej 85. Tym samym będzie widoczny zarówno dla mieszkańców Wrocławia, jak i pasażerów pociągów jadących linią E59, m.in. w kierunku Poznania i Szczecina. Osoby zainteresowane finałowymi projektami mogą udać się do Galerii Platon we Wrocławiu, gdzie do 17 sierpnia trwa wystawa wszystkich nadesłanych prac.

Tradycja w służbie nowoczesności

Ideą, jaka przyświecała przy organizacji konkursu „Kolej na neon” było połączenie kreatywności wrocławian z bogatą tradycją wrocławskich reklam świetlnych. W latach 60-tych i 70-tych XX w. ulice miasta każdego wieczora rozświetlane były setkami neonów, reklamujących m.in. kina, sklepy, cukiernie, zakłady fryzjerskie i kwiaciarnie.

Wiele konstrukcji zachwycało niebanalnymi rozwiązaniami i pomysłowością projektantów przy okazji upiększając budynki i ulice. Część neonów była także nośnikami treści społecznych, a najbardziej znanym tego przykładem jest neon „Dobry wieczór we Wrocławiu” witający podróżnych przed Dworcem Głównym. To właśnie projekt wrocławskiego architekta, Janusza Tarantowicza był szczególną inspiracją dla organizatorów konkursu.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych