PARTNER PORTALU

Poznań rozpoczyna pracę nad planem dla Wolnych Torów

Od 7 kwietnia do 5 maja można zgłaszać wnioski do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego poznańskich Wolnych Torów. W dniach 5 i 6 kwietnia przedstawiciele miejskiej pracowni urbanistycznej, na spotkaniach z mieszkańcami Wildy i Łazarza, zaprezentowali propozycje zagospodarowania ok. 118 ha gruntów.

Autor: HouseMarket.pl/UM Poznań 07 kwietnia 2017 15:40

Jak przypomina poznański ratusz, niespełna miesiąc temu uchwałę w sprawie przystąpienia do prac nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego podjęła Rada Miasta Poznania. Sporządzenie planu ma na celu uzyskanie najlepszego rozwiązania programowo-przestrzennego dla terenów Wolnych Torów, jako nowej wielofunkcyjnej dzielnicy miasta i metropolii poznańskiej.

- Rozstrzygnięcia konkursu na koncepcję zagospodarowania Wolnych Torów pozwoliły nam rozpocząć konsultacje społeczne od przedstawienia propozycji. To wyjątkowa praktyka, ale teren którego dotyczy jest również wyjątkowy. I to nie tylko w skali Poznania - powiedział podczas spotkania z mieszkańcami Łazarza Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Krzywa wrażeń

Miejskie propozycje to najcenniejsze elementy prac zgłoszonych do konkursu, który samorząd Poznania rozpisał wraz z PKP dwa lata temu. Zwyciężył projekt biura Mycielski Architecture & Urbanism. Wśród najlepiej ocenianych elementów prac konkursowych znalazła się m.in. krzywa wrażeń. W ten sposób nazwano zmienność i różnorodność obiektów odsłaniających się dla przemieszczających się po tej przestrzeni osób. Każdy z odcinków drogi przez ten teren kończy się czymś charakterystycznym - m.in. placem, skwerem, przestrzenią publiczną.  

Miejscy urbaniści docenili również miąższość kwartałów. Ich wnętrza mają być wypełnione zielenią. Wszystko dzięki temu, że miejsca parkingowe powstaną pod ziemią. Na powierzchni pozostaną tylko te, które służyć będą zlokalizowanym w tym rejonie usługom. 

Zachować lokomotywownię wachlarzową

Według pracowników miejskiej pracowni urbanistycznej obszar Wolnych Torów mógłby być podzielony funkcjonalnie. Na północy przeważałaby funkcja usługowa zabudowy, uzupełniana wielorodzinnym budownictwem mieszkaniowym, na południu dominowałoby wielorodzinne budownictwo mieszkaniowe, a jego uzupełnieniem byłoby budownictwo usługowe. Miejscy urbaniści uwzględnili również przedłużenie ul. Sikorskiego, które kładką łączyłoby Wildę z Łazarzem, a także zachowanie obiektów, które wskazał konserwator zabytków - m.in. lokomotywownię wachlarzową. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych