PARTNER PORTALU

Projekt hotelu jak program lojalnościowy?

Hotel Poziom 511 jest przykładem architektury wtopionej w naturę. Projekt jest "otwarty" na otoczenie, a goście mogą obserwować, jak zmienia się okolica w zależności od pory roku i dnia.

PropertyDesign.pl

Autor: PropertyDesign.pl 19 maja 2015 08:25

Za projekt na najwyższym wzniesieniu Jury Krakowsko-Częstochowskiej odpowiada pracownia Grupa Plus Architekci.

Od czego trzeba wyjść w projekcie, aby zaprojektować hotel w symbiozie z naturą? Tomasz Wuczyński, założyciel Grupy Plus Architekci, twierdzi, że jest to zadanie polegające na obserwacji. 

- Na początku lat 90., kiedy myślałem o tym, aby studiować architekturę, wpadło mi w ręce pismo amerykańskie, w którym był pokazany dom letni Richarda Bransona, miliardera i właściciela Virgin Group. Dom znajdował się na wyspie w okolicach Bali. Branson opowiadał, że spędził cały miesiąc w tym miejscu obserwując jak wieje wiatr, świeci słońce, pada deszcz i co się dzieje w okolicy. To były dobre podstawy do zaprojektowania tego domu - opowiada architekt.

Zatem, żeby zaprojektować zgodnie z naturą, architekt musi się na tę naturę otworzyć i ją obserwować. - Poznać miejsce na tyle dobrze, żeby wiedzieć, co się wokół dzieje - dodaje architekt.

Hotel Poziom 511 także jest "otwarty" na otoczenie, a goście mogą obserwować, jak zmienia się okolica w zależności od pory roku i dnia.

- Do dziś pojawia się pytanie, czy basen nie powinien być bardziej ogrodzony od często używanego korytarza, który prowadzi do łącznika między dwoma budynkami. Praktycznie wszyscy goście tam chodzą. On nie jest zamknięty. Zaraz za ścianą wzdłuż basenu jest ściana zewnętrzna także szklana, która otwiera się na to co widać na zewnątrz. Podstawowym i ciągłym argumentem czysto architektonicznym jest to, że jak goście pływają rankiem maja zupełnie inne doświadczenia niż wieczorem. Bowiem światło i często pogoda się zmienia. Też inne wrażenie jest zimą, a inne latem - opowiada architekt.

To jest argument na rzecz hotelu jako modelu biznesowego. - Najważniejsza w hotelarstwie jest lojalność klienta. Nie ma lepszego gościa, od tego który raz już był w danym hotelu. Gdy klient może wrócić innego dnia lub miesiąca i doświadczyć czegoś innego, to możemy już mówić o wartości samej w sobie - podkreśla.

Jak mówi architekt, goście hotelu Poziom 511 pozytywnie reagowali na zaprojektowany przez pracownię basen. - Doceniali, że jest duży i prosty w swojej formie - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych