PARTNER PORTALU

W Poznaniu uniwersalność wygrywa z modą

Poznaniacy lubią uniwersalne rozwiązania połączone z wysoką jakością. W kwestii nowości są powściągliwi – nie kupują czegoś tylko dlatego, że jest modne. Zdają sobie sprawę, że mieszkanie to ważna inwestycja, która będzie służyć przez lata. Wolą praktyczne produkty, które uzupełniają ciekawymi, oryginalnymi dodatkami. Jak to przekłada się na oczekiwania poszczególnych grup klientów?

Autor: Housemarket.pl 28 września 2015 14:42

- Single stawiają na nowoczesność i minimalizm, ale są zarazem bardziej „odważni”, lubią poeksperymentować. Mogą sobie pozwolić na więcej niż „głowa rodziny”, która wybiera bezpieczne, praktyczne i wygodne w użytkowaniu rozwiązania. Praktyczność to również cecha charakterystyczna najstarszej grupy wiekowej. Seniorzy są mniej skłonni do zmian, nie eksperymentują, a jeśli decydują się na jakiś produkt, to z przekonaniem, że będzie służyło przez lata – mówi Paulina Szymczak, architekt wnętrz Red Park.

W poszukiwaniu natury

Oczekiwania poznaniaków dobrze wpisują się w globalne trendy. Popularny na całym świecie styl naturalny bazuje na drewnie, kamieniu i kolorach ziemi (bieli, szarości, beżu, brązie). Całość uzupełniają oryginalne dodatki, meble z litego drewna, naturalne tkaniny (bawełna, płótno, lniana pościel) oraz wiklina, rattan, bambus i trzcina. Z natury czerpie również bardzo popularny styl skandynawski. Jego głównymi założeniami jest prostota wzorów, jasne i dobrze oświetlone pomieszczenia.

- Oba style są przejawem tęsknoty za prostym, naturalnym pięknem i poszukiwaniem wyciszenia i harmonii. Ich mocną stroną jest istotny dla poznaniaków praktyczny aspekt. Dostrzegają to producenci, którzy proponują na przykład płytki drewnopodobne, które do złudzenia przypominają prawdziwe deski, a są zarazem łatwiejsze w utrzymania w czystości – mówi Paulina Szymczak.

W pogoni za trendami

Deweloperzy, którzy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, stworzyli ofertę stylowych mieszkań z wykończeniem „pod klucz”. Zdaniem eksperta to rozwiązanie przynoszące wiele korzyści:

- Kupujący zyskuje około 1000 złotych za metr kwadratowy. Dodatkowo oszczędza czas
i wysiłek, które trzeba poświęcić na zakupy, projektowanie i nadzór. Właściciel mieszkania uczestniczy w procesie tworzenia wnętrz, dlatego znika ryzyko narzucania określonego stylu. Z pomocą architekta wnętrz powstaje miejsce zgodne z wyobrażeniami przyszłych mieszkańców – mówi Natalia Rajewska-Wojciak, dyrektor sprzedaży Red Park.

Wywiad z architektem

Na początku architekt przeprowadza szczegółowy wywiad, poznaje upodobania, założenia estetyczne, funkcjonalne oraz wytyczne dotyczące niestandardowego wyposażenia wnętrz. Na podstawie zebranych informacji przedstawia propozycje wykończenia - rodzaje podłóg, glazury, terakoty, drzwi wewnętrznych, pomalowania ścian oraz wyposażenia łazienek w armaturę.

Właściciele mieszkań często znają swoje potrzeby, ale nie potrafią połączyć ich w spójny styl. Do zadań architekta należy stworzenie współgrającej całości: - Każdy jest inny, każdy wymaga indywidualnej pomocy eksperta. Mimo to można wyróżnić pewne cechy charakterystyczne, zarówno dla poszczególnych grup społecznych, jak i mieszkańców Poznania w ogóle. Dlatego nowy właściciel mieszkania na osiedlu Red Park może skonsultować wybór materiałów wykończeniowych oraz gamę kolorystyczną. Architekt wnętrz zna trendy i zmieniające się gusta poznaniaków. To sprawia, że wybór jest prostszy, a efekt lepszy - mówi Roma Peczyńska, dyrektor e-marketingu Red Park.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.