PARTNER PORTALU

63 proc. Polaków wybrało dom parterowy z poddaszem użytkowym

Moda na domy murowane o powierzchni do 150 mkw., zlokalizowane na terenach wiejskich nie mija, Polacy wciąż chętnie się na nie decydują. Duży metraż poza miastem to gwarancja ciszy i spokoju, dlatego chętnie wybierają go duże rodziny.

Autor: HouseMarket.pl 08 kwietnia 2015 14:25

Z badania przeprowadzonego przez dobredomy.pl wynika że wolno stojące domy jednorodzinne to wybór ponad 87 proc. społeczeństwa. Co ciekawe, zdecydowana większość Polaków zdecydowała się na kupno gotowego projektu (63,1 proc.). Chociaż projekty indywidualne dopiero raczkują w Polsce, to i tak w 2014 roku ten rodzaj wybrało o 3 proc. więcej osób budujących dom niż w minionych 12 miesiącach.

Największym zainteresowaniem cieszyły się parterowe budynki z użytkowym poddaszem i podpiwniczeniem (70 proc.). Dzięki temu łatwo o większą przestrzeń i możliwość przebudowy, gdy pojawi się taka potrzeba. Domy parterowe kojarzą się często z małymi budynkami – nic bardziej mylnego. Choć to one królowały, wybór padał na projekty domów o powierzchni do 150 mkw. (28,7 proc.).

Polacy mają zaufanie do tradycyjnych metod budowlanych - podczas budowania domu wybieramy sprawdzone sposoby. Dlatego aż 40,9 proc. Polaków zdecydowało się na murowanie mrozoodporną cegłą ceramiczną. O ponad 2 proc. w porównaniu do ubiegłego roku wzrosło także zainteresowanie domami z bali (5,25 proc.).

Dach – ważny element domu – pokrywa się dachówką ceramiczną (54 proc.). To rozwiązanie świetnie sprawdza się zarówno w domach o tradycyjnej stylistyce, jak i tych o nowoczesnej konstrukcji. Dachówki ceramiczne są ognioodporne, dobrze radzą sobie także przy częstych zmianach warunkach atmosferycznych.

Takimi metodami budowano w 2014 roku głównie parterowe domy z użytkowym poddaszem oraz podpiwniczeniem (70 proc.). Co nie oznacza, że nie realizowano innych projektów – np. tych bez poddasza (19 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych