Akademiki na biznesowej fali

Komercyjne akademiki dla studentów to nowy hit inwestycyjny w Polsce. Jeden z prekursorów, firma Griffin, szykuje kolejne projekty. - W ciągu trzech lat chcemy mieć 8 tys. pokoi w naszych akademikach - zapowiada w rozmowie z Housemarket.pl Przemysław Krych, prezes Griffina.

Autor: Housemarket.pl 03 marca 2016 11:20

- Mamy już zabezpieczoną działkę pod nowe akademiki w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie oraz kolejnym budynku w Poznaniu. Większość z inwestycji wystartuje jeszcze wiosną tego roku, być może jedna z nich rozpocznie się jesienią - deklaruje Przemysław Krych.

Celem firmy Griffin jest posiadanie portfela akademików, w których znajdzie się 8 tys. pokoi. - Obecnie mamy zabezpieczone nieruchomości, które pozwolą nam na stworzenie 5 tys. pokoi. Pracujemy nad kolejnymi - dodaje.

Zapytany o kolejne inwestycje, Przemysław Krych wskazuje na duży potencjał ośrodków uniwersyteckich, w których Griffin jeszcze nie budował. - Na pewno chcemy być w Trójmieście. W innych dużych ośrodkach już jesteśmy, ale w przyszłości pomyślimy o Szczecinie, Toruniu, może Rzeszowie - dodaje.

Duże inwestycje w tym sektorze nie są przypadkowe. Griffin zbudował już akademiki w Poznaniu, Łodzi i Lublinie. Wynajem przebiegał bardzo szybko, co świadczy o potencjale. - W większości naszymi obiektami zainteresowani są obcokrajowcy. Widać to szczególnie po Łodzi i Lublinie. W Lublinie 90 proc. najemców to studenci z Tajwanu. Z kolei w Łodzi głównie wynajmują studenci medycyny ze Skandynawii - dodaje.

Jak zaznacza, w przyszłości potencjał rynku będzie jeszcze większy. - Polskie uczelnie dostrzegają, że zbliżający się niż demograficzny będzie wymagał aktywnego ściągania studentów zza granicy. Proces współpracy międzynarodowej rozpoczęły m.in. władze uczelni w Lublinie i Łodzi, co widać po liczbie studentów z różnych części świata - podsumowuje.

Z prezesem firmy zgadzają się eksperci. Według ankiety PwC, 27 proc. z ponad 550 ankietowanych analityków, menadżerów i prezesów firm inwestycyjnych z 23 krajów świata, uważa, że akademiki są jednym z najbardziej atrakcyjnych produktów na rynku nieruchomości. Przed rokiem takie zdanie wyraziło 15 proc. ankietowanych. Dla porównania, lepsze perspektywy mają tylko centra danych (28 proc.), domy opieki długoterminowej (30 proc.) oraz sklepy przy głównych ulicach handlowych (34 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych